اگر تلویزیون بودجه ندارد پس سریال‌های صدقسمتی چطور ساخته می‌شوند؟

به گزارش هفت راه، شیوا خسرومهر بازیگر سینما و تلویزیون درباره تازه ترین تجربیات بازیگریش اظهار داشت: غیر از دو فیلم آماده اکران به نامهای «آلما» و «سه بیگانه»، یک فیلم سینمایی به نام «نیمکت» را برای جشنواره امسال دارم. این فیلم را فلورا سام کارگردان و بازیگر تلویزیون ساخته است. «نیمکت» به لحاظ کیفی یک سر و گردن بالاتر از کارهای تلویزیونی سام است.

این بازیگر که کارش را با تئاتر آغاز کرده و سپس مدیوم‌های دیگر را تجربه کرده، ادامه داد: سوژه ای که فلورا سام در «نیمکت» انتخاب کرده از جمله سوژه هایی است که کمتر در سینما استفاده شده است و همین به داستان فیلم، لحنی متمایز داده است.

خسرومهر افزود: ساختار «نیمکت» فیلم در فیلم است و با توجه به فیلمنامه ای که خواندم و البته حضورم به عنوان بازیگر فکر می کنم این اثر بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. البته حرف آخر را در سینما، تدوین می زند و امیدوارم تدوین فیلم طوری باشد که محصول را مورد توجه کند.

این بازیگر که در تلویزیون هم صاحب تجربیات خاص خود است بیان داشت: به تازگی قرارداد بازی در سریالی را امضاء کرده ام که به سفارش ستاد مبارزه با مواد مخدر ساخته می شود و مضمونی آگاهی‌بخش دارد؛ این سریال را مسعود عسکری کارگردانی خواهد کرد.

اگر بودجه نیست چطور «کیمیا» تولید شده؟

شیوا خسرومهر با اشاره به رکود تولید که دامن سینما و تلویزیون را گرفته و باعث بیکاری بسیاری از بازیگران شده است گفت: اوضاع سینما و تلویزیون بدین شکل است که وقتی جلوی دوربین هستی و دیده می شود ارتباط ایجاد می شود تا به واسطه دست اندرکاران پروژه به پروژه های دیگر هم معرفی شوی اما در سالهای اخیر شرایط طوری شده که بسیاری از بازیگران ماههای طولانی بیکارند و در نتیجه شرایط معرفی کارهای تازه تر هم ایجاد نمی شود.

بازیگر آثاری نظیر «مخمصه»، «سنگ کاغذ قیچی» و «کارناوال مرگ» ادامه داد: رکود حاکم بر تولیدات در تلویزیون مدام به کمبود بودجه نسبت داده می شود اما پرسش اینجاست که اگر بودجه نیست پس سریالهایی صدقسمتی مانند «کیمیا» چطور ساخته می شوند؟ اگر بودجه نیست این همه برنامه گفتگومحور که اغلب هم شبیه هم هستند چطور تولید می شوند؟ پس به نظر می رسد بودجه هست اما برنامه ریزی درستی برای استفاده از بودجه وجود ندارد.
خانه سینما از خانه تئاتر بیاموزد

خسرومهر خاطرنشان ساخت: ما در سینما یک نهاد صنفی به نام خانه سینما داریم که هنوز کارکرد صنفی آن را نمی دانیم. حداقل کاری که خانه سینما باید انجام دهد آمارگیری از عوامل بیکار و کم کار سینما و سپس توصیه تهیه کنندگان به استفاده از این عوامل است اما خانه سینما ابدا چنین سازوکاری ندارد.

این بازیگر ادامه داد: از آن طرف برای تلویزیون هم که هیچ نهاد صنفی نداریم که اصلا بخواهد وضعیت بازیگران تلویزیون را بررسی کند. تنها خانه تئاتر است که شرایطی را فراهم کرده برای کارگردانان که بتوانند انتخابهای مناسب را از میان بازیگران داشته باشند. از آن طرف هم فضا را باز کرده اند برای رونق تئاترهای خصوصی و هم نمایشنامه خوانی هایی که باعث می شود دستمزدی هرچند اندک به جیب بازیگران برود.

شیوا خسرومهر تأکید کرد: اگر خانه تلویزیون راه می افتاد و مجالی فراهم می شد برای کمک به بازیگران کم کار و بیکار مطمئنا به ارتقای وضعیت کیفی تلویزیون هم کمک می کرد همان طور که خانه سینما هم اگر از خانه تئاتر الگوبرداری می کرد این همه نارضایتی در صنف سینما وجود نداشت.

منبع: نسیم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا