همای سعادت میزبان «همه دزدها که دزد نیستند» می‌شود

نمایشنامه‌خوانی «همه دزدها که دزد نیستند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی توران عبادی در تماشاخانه همای سعادت اجرا می‌شود.

نمایشنامه‌خوانی «همه دزدها که دزد نیستند» نوشته داریو فو با ترجمه جمشید کاویانی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی توران عبادی پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ در تماشاخانه همای سعادت اجرا می‌شود.
در خلاصه نمایش آمده است: «کسی در خانه نیست. دزد وارد خانه معاون شهردار می‌شود. باشنیدن صدای زن و مردی که وارد خانه می‌شوند، دزد در ساعت پاندولی پنهان می‌شود، بعداز مدتی به دلیل ضربات پاندول ساعت به سرش ناگزیر با آه وناله از ساعت خارج می‌شود و … .»
کارگردان این اثر درباره این نمایش گفت: به دلیل علاقه بسیاری که به آثار نمایشی جهان دارم، تا به حال آثاری از زنده یاد استاد اکبر رادی، آنتوان چخوف، تنسی ویلیامز، برتولت برشت و سوفوکل نمایشنامه‌خوانی داشته‌ایم.

عبادی افزود: وقتی نمایشنامه‌ای را بارها مطالعه می‌کنم و در موردش اندیشه می‌کنم به گروهم می‌گویم این نمایشنامه را مطالعه کنید و بیشتر در مورد نویسنده اثر بدانید. ما بعضا برای نمایشنامه‌خوانی نقش‌خوان‌های کودک هم داریم که در کنار نقش‌خوان‌های حرفه‌ای بزرگسال خوانش می‌کنند و با آثار نمایشی و نمایشنامه نویسان مشهور آشنایی و شناخت پیدا می‌کنند و از این بابت بسیار خرسندم.
این کارگردان درباره کار بعدی خود نیز گفت: تصمیم گرفتم در پایان سال و نزدیک شدن به نوروز یک نمایشنامه‌خوانی کمدی از آثار زیبای نویسنده ایتالیایی داریوفو داشته باشیم.

او همچنین تاکید کرد: «همه دزدها که دزد نیستند» اگر چه یک نمایشنامه کمدی است و به موضوع خیانت می‌پردازد اما جای تفکر دارد.
عواملی که این اثر هنری را همراهی می‌کنند عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: توران ‌عبادی، مترجم: جمشید ‌کاویانی، بازیگران: (نقش خوان‌ها) حمیدرضا ‌عرفانیان، سیمین ‌عزیزی، کاوه ‌احمدی، افسانه خانجانی، مریم ملاپور، حمیدرضا سلگی، ایمان آژ و افسانه جعفری، طراح پوستر: توران ‌عبادی، نوازنده: فراز گل بوستانی، روابط عمومی: طیبه محرمی و مشاور رسانه‌ای: محمد ‌حسین ‌عبداللهی
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا