ما همیشه از تبعیض رسانه‌ای می‌نالیم!/ برگ برنده «سنجرخان» در کردستان عراق

حسین جلالی تهیه‌کننده «سنجرخان» درباره چالش‌های ساخت سریال در مرکز سیمای استان‌ها گفت.

حسین جلالی تهیه‌کننده در گفت‌وگو با خبرنگار رادبو و تلویزیون صبا، درباره چالش‌های ساخت سریال «سنجرخان» که این روزها به تهیه‌کنندگی حسین جلالی با کارگردانی محمدحسین لطیفی از آنتن شبکه یک سیما پخش می‌شود، عنوان کرد: ما همیشه از تبعیض رسانه‌ای می نالیم! «سنجرخان» خودش نیز شخصیت مظلومی در تاریخ بود او صد سال پیش روس‌ها را تا منجیل عقب راند و هم عصر میرزا کوچک خان جنگلی بود.

او ادامه داد: هدف ما این بود که بک قهرمان ملی کرد را معرفی کنیم. متاسفانه ساخت سریال در استان چالش‌های خود را دارد، اما مهم تر از همه در تبلیغات ضعیف عمل می‌شود. همچنین کمبودهایی نظیر کمبود اعتبارات به کار صدمه وارد می‌کند و «سنجرخان» نیز در پروسه تولید چندبار متوقف شد؛ ما در شرایطی بودیم که جهش قیمتی زیادی داشتیم و برآوردها افزایش داست و به این مساله کرونا هم اضافه شد و حتی پیام دهکردی و چند بازیگر دیگر درگیر شدند و به کار آسیب وارد شد.

این تهیه‌کننده درباره بازخورد مخاطب اذعان داشت: تاکنون بازخوردها خیلی مثبت بوده‌است و خوشبختانه مردم خارج از استان کردستان و حتی خارج از مرزهای ایران این سریال را دنبال می‌کنند. خوشحالیم که از کردستان عراق و کشورهای اروپایی و شهرهای مختلف ایران مخاطب داریم و فرهنگ کردی و یک قهرمان کرد را به دیگران معرفی می‌کنیم.

جلالی ضمن بیان اینکه همانقدری که در پایتخت نیروی انسانی و استعداد وجود دارد در شهرستان‌ها هم هست، گفت: ردیف بودجه‌ای که برای شهرستان در نظر گرفته می‌شود، اگر اندازه پایتخت نیست؛ حداقل نزدیک به آن رقم باشد. ما در «سنجرخان» از عوامل بومی استفاده کردیم ولی پا به پای عوامل حرفه‌ای آمدند. اجازه بدهیم بچه‌ها خودشان را محک بزنند و بگذاریم فیلم ها و پروژه‌های خوبی در شهرستان‌ها تولید شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: در سطح ملی برای سریال «سنجرخان» اتفاق خوبی افتاد و خوشحالیم که قبل از پروسه تولید، این شخصیت را در سطح کشور کمتر از ۱۰ هزار نفر می‌شناختند ولی اکنون ما بینندگان چند ده میلیونی داریم و موجب افتخار و غرور ما است.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا