همسر سابق عطاءالله مهاجرانی: به جنتی مدیونم/ علی جنتی: خوشحالم برگشتید

مجله فرهنگی هفت راه – گروه فضای مجازی: علی جنتی در راستای اقدامات حاشیه‌ساز خود در دوران مدیریت خود بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستور اعطای مجوز فعالیت به یک انتشارات بدسابقه را بدون طی مراحل قانونی صادر کرد؛ رویکردی که سبب می‌شود تا آثار عطاءالله مهاجرانی که این روزها در دربار خاندان آل سعود مشغول رفت و آمد است، بار دیگر به بازار کتاب ایران راه پیدا کند.

مجوز انتشارات امید ایرانیان، ناشر آثار وزیر لندن‌نشین دولت اصلاحات در حالی تمدید شد که جمیله کدیور این تمدید را مدیون حمایت‌های علی جنتی دانست و وزیر ارشاد نیز متقابلا از بازگشت وی به عرصه نشر ابراز خوشحالی کرد.

بر اساس این گزارش، جمیله کدیور در صفحه شخصی خود در فیس بوک اعلام کرد: به رغم برخی مقاومت‌ها بالاخره بعد از چند ماه پیگیری انتشارات امید ایرانیان تمدید مجوز شد. این تمدید مجوز پس از چند سال وقفه در کار انتشارات صرفا مدیون حمایت آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. جا دارد از ایشان بخاطر حمایتشان تشکر کنم. امیدوارم به تدریج کتاب‌هایی که در این سال‌ها در ارشاد گم شدند! را منتشر سازم.

13931006000418_PhotoL

علی جنتی نیز در پیامی ذیل مطلب جمیله کدیور در فیس بوک نوشت:

با سلام خوشحالم که مجددا به صحنه نشر بازگشتید. آنچه انجام شد صرفا براساس وظیفه قانونی بود که برعهده این وزارتخانه گذاشته شده است موفق باشید.

13931006000463_PhotoL

علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد در این راستا اعلام کرد: پیش از این برای این فعالیت تقاضا ارسال شده بود و بناشده بود که بررسی صورت گیرد. از این رو با ارائه مدارک از سه هفته پیش مجوز ناشر تمدید شد.

انتشارات امید ایرانیان ناشر آثار عطاءالله مهاجرانی که مدتی غیرفعال شده بود اعلام کرد دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرد. ظاهرا روند مجوز در دوران مهاجرانی به دستور او بدون بررسی‌های لازم طی شده بود. البته کدیور پیش از این هم یک‌بار از فعالیت مجدد انتشارات امید ایرانیان خبرداده بود اما اداره کتاب هرگونه فعالیت را غیر مجاز دانسته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا