ستاره «بازی تاج و تخت» در تجمع حامیان فلسطین

شان بین بازیگر نقش ند استارک در فصل اول سریال «بازی تاج و تخت» در تجمع حامیان فلسطین در اعتراض به جنگ اسراییل علیه غزه حضور یافت.

شان بین که بیشتر بابت نقش‌آفرینی در سریال محبوب شبکه اچ‌بی‌اُ، «بازی تاج و تخت»، و همچنین فیلم «ارباب حلقه‌ها» در خاطره‌ها مانده است، در راهپیمایی حامیان مردم غزه در شهر ونکوور در کانادا حضور یافت.

شماری از بازیگران مطرح سینما از آغاز حملات بی‌وقفه رژیم صهیونستی به نوار محاصره‌شده غزه، حمایت خود را از فلسطین ابراز کرده‌اند.

پیشتر، سوزان ساراندون، برنده اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم «راه رفتن مرد مرده»، در یک راهپیمایی حامیان فلسطین در نیویورک حضور یافت. این بازیگر ٧٧ ساله از آغاز جنگ غزه، سیاست‌های اسراییل را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تجاوز رژیم صهیونستی به این منطقه‌‌ی محاصره‌شده را مصداق «پاک‌سازی قومی» توصیف کرده است.

ماه پیش، سینتیا نیکسون، بازیگر مشهور سریال‌های تلویزیونی، در اعتراض به کشته‌شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی، به شماری از سیاستمداران و فعالان حقوق‌بشر که در مقابل کاخ سفید در واشنگتن تحصن کرده بودند، پیوست.

نیکسون که اجدادش از بازماندگان هولوکاست هستند، در مقابل کاخ سفید گفت: «در طی هفت هفته، اسراییل در این منطقه‌ کوچک [غزه]، بیش از تعداد کسانی که در جنگ افغانستان در طول بیست سال کشته شدند، غیرنظامیان را کشته است.»

وی افزود: از کسانی که می‌گویند تلفات غیرنظامیان بخش اجتناب‌ناپذیر جنگ است، خسته و آزرده‌ام. «هیچ‌چیز درباره این ارقام عادی نیست. هیچ‌چیز در مورد این مرگ‌ها عادی نیست.»

از ابتدای بمباران بی‌وقفه‌ی رژیم صهیونستی علیه نوار محاصره‌شده غزه، تاکنون بیش از ١۸ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که هفتاد درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا