برای درگذشت «رایان اونیل»، بازیگری که با «داستان عشق» ستاره شد

رایان اونیل، بازیگر فیلم‌های «داستان عشق» و «ماه کاغذی» روز جمعه در سن ٨۲ سالگی از دنیا رفت، بازیگری که در توصیفش می‌گویند:«او اسطوره هالیوود بود؛ ختم کلام».

پاتریک اونیل، فرزند رایان اونیل، روز جمعه با انتشار پست‌هایی در صفحه اینستاگرامش خبر از فوت این ستاره هالیوود داد. وی پدرش را قهرمان زندگی‌اش خطاب کرد و نوشت که اونیلِ بزرگ با نقش‌آفرینی در فیلم «داستان عشق» به کارگردانی آرتور هیلر در دهه هفتاد به یک «ستاره بین‌المللی» بدل شد؛ دهه‌ای که با نقش‌آفرینی‌های وی در فیلم‌هایی چون «چه خبر دکی؟»، «ماه کاغذی»، «بری لیندون» و «راننده» همراه شد.

«او اسطوره هالیوود بود؛ ختم کلام.»

اونیل چندین سال بود که با دو سرطان دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد؛ او در سال ۲۰۰١ به سرطان خون و در سال ۲۰١۲ به سرطان پروستات مبتلا شده بود.

اونیل در سال ١٩٤١ دیده به جهان گشود. پدرش چارلز اونیل نویسنده‌ای نامدار و مادرش پاتریشا اوکالاگان بازیگر بود. با درخشش در چندین برنامه تلویزیونی در دهه شصت، راه خود را برای ورود به هالیوود باز کرد. در دهه ابتدای دهه هفتاد با بازی در مقابل الی مک‌گرا در فیلم به‌یادمادندنی «داستان عشق» به یک ستاره تبدیل شد. فیلمی که برای انیل نامزدی گلدن گلوب و اسکار را به ارمغان آورد.

پس از فیلم موفق «داستان عشق» در «چه خبر دکی؟» به کارگردانی پیتر باگدانوویچ در کنار باربارا استرایسند به ایفای نقش پرداخت و سپس یک بار دیگر با باگدانوویچ در فیلم «ماه کاغذی» همکاری کرد. همکاری دوم با باگدانوویچ و همبازی‌شدن با دخترش، تتوم اونیل، دومین نامزدی گلدن گلوب را برای او به همراه داشت.

در اواسط دهه هفتاد در «بری لیندون» از استنلی کوبریک ایفای نقش کرد و در دهه هشتاد و نود نیز در فیلم‌های متعددی بازی کرد.

اونیل زندگی شخصی متلاطمی داشت؛ با جوانا مور و لی تیلور-یانگ ازدواج کرد و سپس از آنها جدا شد. او سه دهه با فارا فاست تا زمان مرگ وی در سال ۲۰۰٩، رابطه‌ای پرتنش داشت.

او در سال ۲۰١۲ در مصاحبه‌ای با سیندی آدامز سخنانی جنجالی درباره زندگی شخصی‌اش بیان کرد.

«چهارتا فرزند دارم؛ فقط پاتریک که گوینده ورزشی است اوضاع خوبی دارد. گریفین در زندان است. ردموند که عذاب وجدان وحشتناکی دارد در بازپروری به سر میبرد. تتوم در بازپروری‌ست. خودم مشکلاتی دارم. همه اینها تقصیر منه؟ فکر می‌کنم، آره.»

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا