خبری که تکذیب شد؛ مطالبه پول از سوی برنامه «هفت» برای جشنواره مقاومت از اساس غلط است

به گزارش هفت راه، ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» به حواشی اخیر جشنواره فیلم مقاومت و ادعای مسئولین آن مبنی بر بایکوت این جشنواره توسط برنامه سینمایی «هفت» پاسخ داد.

وی دراین خصوص بیان داشت: هیچ برنامه تلویزیونی نمی تواند خودسر رویدادی را پوشش دهد یا از رویدادی غافل شود. برنامه ها در این موارد تابع تصمیمات مدیریت تلویزیون هستند.

کریمان افزود: جشنواره فیلم مقاومت نیز از این قاعده مستثناء نیست و در قبال این جشنواره دستور به همکاری از سوی ریاست محترم سازمان به تمام شبکه ها داده شد. شبکه سه نیز برای پوشش جشنواره مقاومت برنامه هایی را در طول برگزاری این رخداد در دستور کار خود قرار داد.

برگزار کنندگان جشنواره مقاومت هرشب آنتن زنده می خواستند

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما درخصوص پوشش این جشنواره در برنامه سینمایی «هفت» نیز خاطرنشان کرد: دوستان در جشنواره مقاومت اصرار و پیگیری زیادی داشتند تا برنامه «هفت» هرشب بطور زنده ویژه برنامه جشنواره مقاومت را روی آنتن ببرد، اما با توجه به تراکم کنداکتور این امر میسر نبود.

کریمان ادامه داد: مضاعف بر این رویکرد برنامه سینمایی «هفت» در سری سوم خویش، پرداختن ویژه به جشنواره های مختلف – غیر از جشنواره فیلم فجر- در قالب ویژه برنامه های هرشب و… نیست. اساسا با توجه به حجم بالای تعداد جشنواره ها در ایران این کار مقدور نخواهد بود.

تعیین سیاست های برنامه هفت از سوی شبکه سه

وی در پاسخ به این سوال که “آیا سیاست های برنامه سینمایی «هفت» در چنین ایامی از سوی شبکه تعیین می شود”، بیان داشت: نه تنها در این ایام که در همه سال و نه تنها برنامه «هفت» که همه برنامه های شبکه سه از دستورالعمل های سازمان صداوسیما تبعیت می کنند. ما در شبکه جلسات منظمی با برنامه سازان خود داریم که در آنها با همفکری روند برنامه ها را در جهت سیاست های سازمانی برنامه ریزی می کنیم.

مطالبه پول از سوی برنامه هفت از اساس غلط است

کریمان درخصوص ادعای یک رسانه مبنی بر طلب کردن پول توسط تیم برنامه “هفت” از دبیرخانه جشنواره مقاومت برای اجرای ویژه برنامه، نیز بیان داشت: این حرف از اساس غلط است. مراودات مالی برنامه های مختلف درون شبکه بسته می شود و مذاکرات در این خصوص بین شبکه و دبیرخانه جشنواره انجام شده بود که در نهایت تصمیم شبکه بر آن شد تا برای پوشش جشنواره مقاومت، برنامه های رایگانی را طراحی کند که در این صورت نیز “هفت” از گزینه های پیش رو حذف شد.

وی نهایتا بیان داشت: پس این دلیل نیز بر دلایل قبلی پیرامون تصمیم بر عدم پخش هر شب برنامه «هفت» در ایام جشنواره مقاومت، اضافه شد. لذا این ادعا بیشتر شبیه به یک شوخی ست چون همه چیز با هماهنگی شبکه صورت می گیرد.

منبع: نسیم آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا