پیشتازی حوزه هنری و فارابی و حضور کم فروغ سازمان اوج در جشنواره فیلم فجر

امسال ۹۴ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند که ۷۴ فیلم منطبق با آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها بودند و در جشنواره پذیرفته شدند و باید منتظر تصمیم هیأت انتخاب باشند تا از میان آن‌ها حدود ۲۰ فیلم به بخش مسابقه جشنواره راه یابند.

در این میان، بنیاد سینمایی فارابی با ۶ فیلم و حوزه هنری با ۴ فیلم و سازمان اوج با یک فیلم بیشترین در چهلمین جشنواره فیلم فجر را دارند.

* نگهبان شب
فیلم سینمایی «نگهبان شب» به نویسندگی مشترک سیدرضا میرکریمی و محمد داوودی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی میرکریمی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است.

* خط نجات
فیلم سینمایی «خط نجات» به کارگردانی وحید موسائیان، اثر سیاسی ـ عاشقانه درباره انقلاب اسلامی و روزهای پایانی رژیم پهلوی، نقش‌آفرینی افسران مسلمان در ارتش و مبارزات آنها است که با حمایت فارابی تولید شده است.

* بدون قرار قبلی
فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی با ژانر اجتماعی – خانوادگی ساخته شده است. در این فیلم مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم هم با حمایت فارابی ساخته شده است.

* لایه‌های دروغ
فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» به نویسندگی و کارگردانی رامین سهراب، فیلمساز جوان ایرانی ـ فنلاندی است. این فیلم که توسط بنیاد سینمایی فارابی حمایت شده، به موضوعی اکشن و حادثه‌ای پرداخته است.

* شادروان
فیلم سینمایی «شادروان» به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران، فیلمی اجتماعی درباره زندگی خانواده‌ای حاشیه‌نشین در شهر تهران است. این فیلم را حوزه هنری با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تهیه کرده‌ است.

* دسته دختران
فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری محصول مشترک حوزه هنری و بنیاد سینمایی فارابی است.

* ضد
«ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، درامی سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی روایت می‌شود. این فیلم محصول حوزه هنری است.

* صورت فلکی
«صورت فلکی» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، محصول حوزه هنری است که فیلمبرداری آن همچنان ادامه دارد.

* پسرمریم
«پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و جلیل شعبانی به عنوان جدیدترین اثر سینمایی سازمان اوج، متقاضی حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر شد. علی جعفرآبادی نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی خود را تجربه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا