«قطار سریع‌السیر درایستگاه پیراشکی‌های خانگی» برای بچه‌ها چاپ شد

توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی؛

کتاب داستانی «قطار سریع‌السیر درایستگاه پیراشکی‌های خانگی» نوشته فروغ‌علی شاهرودی به‌تازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازارنشر شده است.

این‌کتاب دربرگیرنده قصه‌ زندگی است که مثل قطار، یک‌مسیر، مقصد، واگن و ایستگاه‌های متفاوت دارد. شخصیت اصلی‌اش هم هومن پسری نوجوان است که برای مخاطب از قطار زندگی‌اش می‌گوید که مانند یک‌سریع‌السیر شتاب می‌گیرد. هومن هم ناچار است خود را با شرایط سازگار کند.

نویسنده این‌کتاب معتقد است اگر بچه‌ها مثل هومن در مسیر پیچ‌های زندگی از پنجره قطار، خوب و با دقت بیرون را نگاه کنند، چیزهایی می‌بینند که زندگی‌شان را بهتر و زیباتر می‌کنند.

سفر هومن با قطار این‌داستان، ۱۲ هفته طول می‌کشد که این‌دوازده‌هفته بخش‌های مختلف داستان را می‌سازند.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

هفته سوم

در ایستگاه خانه‌های خوش‌ساخت مقوایی

فردای آن‌روز من و هستی رفتیم مدرسه.

همدردی همکلاسی‌هام در جمله‌هایی مثل «خدا بابات رو بیامرزه»، «غم آخرت باشه» و دلسوزی‌ها و نگاه‌های ترحم‌آمیزشان خلاصه می‌شد. جواد، صمیمی‌ترین دوستم گفت: «هومن! توی این یه هفته که نبودی، خیلی جات تو مدرسه خالی بود!»

کامبیز دوست صمیمی دیگرم گفت: «راست می‌گه، هومن! جات خیلی خالی بود»

لبخند زدم.

تمام آن‌روز، طور دیگری بودم. با یک هفته قبل خیلی فرق کرده بودم. حواسم کمتر به درس بود. حوصله بازی با بچه‌ها را نداشتم. بیشتر از همه اینکه چه‌طوری مامان را راضی کنم تا به جای درس خواندن بروم دنبال کار کردن. احساس می‌کردم ترمز زندگی‌مان بریده. می‌ترسیدم به دره نامعلومی که سر راه‌مان است، فکر کنم.

این‌کتاب با ۵۶ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۹۹ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا