نگاه رهبر انقلاب به تمدن اسلامی

کتاب «تمدن اسلامی» که نگاهی است اجمالی به بیانات مقام‌ معظم‌ رهبری درباره‌ تمدن اسلامی، با گردآوری محمدحسین علیجان‌زاده و به همت نشر معارف چاپ و عرضه شد.

به گزارش فارس، کتاب «تمدن اسلامی» که نگاهی است اجمالی به بیانات مقام‌ معظم‌ رهبری درباره‌ تمدن اسلامی، با گردآوری محمدحسین علیجان‌زاده و به همت نشر معارف چاپ و عرضه شد.

مطالبات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جریان‌ها، همانند نخبگان حوزه و دانشگاه و اقشار مختلف و به ویژه نهادهای حکومتی در این زمینه و جریان‌سازی و گفتمان‌سازی برای پی‌ریزی مفاهیم بنیادین نظام‌سازی و خروجی الگوی کاربردی در ساحت تمدن اسلامی است.

تحولات عالم نشان دهنده این اتفاق عظیم است که نظم نوین جهانی به سمت اسلامیت و غلبه نظام حق بر باطل درحال چرخیدن است. مکاتبی نظیر مارکسیسم و لیبرالیسم با چالش‌های روز به روز درحال نابودی و فرورفتن درگرداب و منجلاب خود کرده خویشند. پاسخ درست به نیاز‌های بشر تشنه امروز و شناساندن حیات طیبه اسلامی که غایت تمدن اسلامی است، وظیفه خطیر هر مسلمان متفکر و متعهد است. در این کتاب تلاش شده است به چرایی و عوامل سازمند در مفهوم تمدن نوین اسلامی، از بیانات مقام معظم رهبری، پرداخته شود.

برشی از کتاب:

در لابه‌لای این منجلاب ضعف و ذلتی که درمیان ملت‌ها و بلکه دولت‌ها مشاهده می‌شود و تقریباً همه در آن غرق‌اند یا به آن آلوده هستند، افق روشن و تابانی روزبه‌روز بیشتر طلوع می‌کند و خودش را بیشتر نشان می‌دهد و آن افق اسلام و ملت‌های اسلامی است. این از شگفتی‌های تاریخ است که درست در همان زمانی که قدرت‌های ضداسلامی نیرو می‌گیرند و ملت‌های ضعیف ضعیف‌تر می‌شوند، برخلاف قواعد ظاهری، ملت‌های مسلمان که غالباً یا عموماً در جناح ملت‌های ضعیف عالم قرار دارند روزبه‌روز احساس شخصیت و هویت بیشتری می‌کنند.

نهضت اسلامی در دنیا یک امر جدی است. احساس هویت اسلامی در میان ملت‌های مسلمان، بلکه درمیان جمعیت‌های مسلمان یعنی آنجایی که مسلمین یک ملت محسوب نمی‌شوند، بلکه یک جمعیت در اقلیت هستند، یک امر واضح و غیرقابل‌انکاری است. گویی تمام عوامل دست به دست هم داده‌ است تا ایمان اسلامی و احساس مسلمانی را در باطن مسلمین عالم قوی کند و آن را به عمل و منش و تحرک بیرونی و ظاهری تبدیل کند.

کتاب تمدن اسلامی ۳۶۶ صفحه و به قیمت صد و سی هزار تومان چاپ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا