امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را در فیلمی فرانسوی بازی می‌کند

امیر جدیدی در فیلم بیوگرافی کارگردان فرانسوی رومالد بولانژه با عنوان «منصور» در نقش تنیس‌باز حرفه‌ای ایرانی منصور بهرامی نقش‌آفرینی خواهد کرد.
فیلم «منصور» به کارگردانی بولانژه، بر اساس زندگینامه بهرامی که سالها پیش از ایران مهاجرت کرد، ساخته خواهد شد و جدیدی که خود یک تنیسور نیمه‌حرفه‌ای است، قرار است نقش او را ایفا کند. دان مک دنیل و فیلیپ دلیون نگارش فیلمنامه را به عهده دارند.این فیلم، زندگی بهرامی را در دوران پیش از مهاجرت، سفر به فرانسه و دست‌و‌پنجه نرم‌کردن او با فقر و سپس مشهورشدن در سطح جهانی به عنوان یک تنیسور حرفه‌ای روایت می‌کند.بهرامی ۶٨ ساله که در ایران متولد شده، با استایل خاص بازی و داستان زندگی‌اش، چهره محبوب و شناخته‌شده بین‌المللی بین ورزش‌دوستان به شمار می‌آید.این تنیسور به طور خودآموز با استفاده از ماهی‌تابه بازی تنیس را فراگرفت و از استخر به عنوان زمین تنیس استفاده می‌کرد. او پس از مهاجرت به فرانسه، آواره خیابان‌های پاریس شد. او پس از فائق‌آمدن بر مشکلات زندگی یک مهاجر غیرقانونی و مواجهه با تنیسورهای حرفه‌ای، توانست رویای کودکی‌اش را برای شرکت در مسابقات قهرمانی رولان گاروس فرانسه که یکی از چهار رویداد بزرگ گرند اسلم در جهان است، به واقعیت بدل کند.بهرامی گفت: «آدم‌های زیادی طی سال‌ها به من گفته‌اند که داستان زندگی‌ام برای فیلم سینمایی مناسب است. احساس جالبی است که درباره زندگی‌ام فیلمی ساخته شود. بیش از این نمی‌توانم احساس غرور داشته باشم که با این تیم کار می‌کنم و خوشحالم که بولانژه فیلم را کارگردانی خواهد کرد. او نه تنها کارگردان فوق‌العاده‌ای است، بلکه شخصی دوست‌داشتنی نیز هست.»

او افزود: «جدیدی هم بازیگری استثنایی است. این موضوع که بازیکن تنیس نیمه‌حرفه‌ای است خوش شانسی بزرگی است. اگر داستان زندگی من الهام‌بخش کسی باشد و لبخندی به لب بیاورد، من مرد خوشبختی هستم.»بولانژه، بهرامی را به عنوان یک قهرمان واقعی توصیف می‌کند که استقامت و اشتیاق او الهام‌بخش افراد بی شماری بوده است. «بسیار مفتخرم که زندگی فوق‌العاده او را بر روی پرده سینما می‌آورم.»جدیدی با نقش آفرینی در فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان بازیگری بین‌المللی شناخته شد. این فیلم علاوه بر نامزدی اسکار، در سال ٢٠٢١ برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کن شد. از دیگر آثار او می‌توان به «اژدها وارد می‌شود»، «روز صفر» و «تنگه ابوقریب» اشاره کرد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا