از تکذیب ارتباط «شیدا» با امامی تا شروع فعالیت با صحت

پلتفرم «شیدا» که مدتی است عده‌ای صحبت از ارتباط آن با پلتفرم «لوتوس» محمد امامی می‌کنند مربوط به یکی از بانک‌های کشور بوده و ساخته سروش صحت اولین فعالیت این پلتفرم است.

اطلاعات نادرست و حدس و گمان‌های غلط می‌تواند سرنوشت برخی از کارهای فرهنگی را تغییر داده و  با ارائه آدرس غلط مسیر مطالبه‌گری رسانه را نیز منحرف کند.

در حالی که چندی پیش عده‌ای معتقد بودند که پلتفرم شیدا همان «لوتوسِ» متهم اقتصادی محمد امامی است،‌ مدیرعامل مستعفی شرکت ثبت کننده شیدا حسین پارسایی می‌گوید که « شیدا پلتفرمی متعلق به هلدینگ زیرمجموعه بانک گردشگری است.»


اطلاعات ثبتی دو شرکت کارت گردشگری پارس مربوط به پلتفرم «شیدا» و شرکت تصویر گستر پاسارگاد مربوط به پلتفرم «لوتوس»

پلتفرم «لوتوس» توسط محمد امامی و به منظور تک فروشی سریال شهرزاد راه افتاده بود، امامی سرمایه‌گذار آثار نمایشی مختلفی از جمله سریال‌ «شهرزاد» و فیلم‌هایی چون «ابد و یک روز»، «خوب، بد، جلف» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» است.

امامی در اردیبهشت ۱۴۰۱ و در جریان پرونده فساد مالی بانک سرمایه به جرم اخلال کلان در نظام اقتصادی به ۲۰ سال زندان، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد،‌ روز یکشنبه 3 دی‌ماه و پس از فضاسازی‌های مجازی با محوریت ارتباط پلتفرم «شیدا» با امامی و «لوتوس» و سوء استفاده برخی از این اخبار برای سفید کردن سابقه امامی، بار دیگر  قوه‌قضائیه با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که «محمد امامی از اتهام اصلی تبرئه نشده و اکنون در زندان در حال گذران محکومیت است.»

‎شیدا یکی از عناوین اعلام شده به ساترا برای اخذ مجوز است، امروز نزدیک به یک ماه است که حسین پارسایی از مدیرعاملی آن استعفا داده است. این پلتفرم متعلق به شرکت کارت گردشگری پارس و زیر مجموعه هلدینگ نگین گردشگری ایرانیان بانک گردشگری است. در حال حاضر مدیریت پلتفرم شیدا بر عهده محمد جهانبخش است.

مطابق با شنیده‌های خبرنگار فارس «حال استمراری» برنامه‌ای مشابه «کتاب باز» و به کارگردانی سروش صحت اولین فعالیت این پلتفرم بعد از دریافت مجوزهای لازم از ساترا خواهد بود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا