«سپید قانون» پیگیر قوانین حوزه سلامت در مجلس است/ مطالبه نیازها

برنامه تلویزیونی «سپید قانون» ویژه‌برنامه‌ای در شبکه سلامت است که در آن با حضور کارشناسان صاحب‌نظر در مورد قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به تحلیل نیازها در حوزه سلامت می‌پردازد.

علیرضا سماورچی طهرانی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «سپید قانون» در ارتباط با ساختار شکل‌گیری این برنامه گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شبکه سلامت بنا به اهداف و رویکرد خود، در حوزه بهداشت، درمان، سلامت و محیط‌زیست، با تعریف این برنامه به بررسی قوانین ادوار مجلس در رابطه با این موضوعات می‌پردازد.

وی ادامه داد: در برنامه «سپید قانون» قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شوند و با مطالبه گری و فضایی چالشی دستاوردها، کاستی‌ها و کمبودها در موضوعات اشاره‌ شده مورد بررسی قرار می‌گیرند.

طهرانی بیان کرد: در هر قسمت دو یا سه پلی‌بک در باب تشریح و توصیف موضوع و قوانین وضع‌شده در ادوار مجلس شورای اسلامی ساخته می‌شود. مثل قوانین وضع‌شده درباره جامعه معلولان کشور، قانون هوای پاک، قوانین مرتبط با محیط‌زیست، بیمه‌های درمانی و غیره. گروه هماهنگی نیز بر پایه موضوع، مهمانانی را بر اساس تخصص به استودیو دعوت می‌کنند. فرآیند برنامه در گفت‌وگوی مجری و مهمانان و پخش پلی‌بک‌ها پیش می‌رود.

این تهیه‌کننده آگاهی سازی و مطالبه گری را از عناصری دانست که این دست برنامه‌ها برای مخاطبان خود فراهم می‌کنند و افزود: دغدغه شبکه سلامت همواره ایجاد آگاهی بخشی و ارتقا سطح سلامت در شاخصه‌های مختلف در بین مردم بوده است. پیش از تولید این برنامه، در جلسات توجیهی عوامل برنامه «سپید قانون»، محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه سلامت تأکید داشت که نتیجه این برنامه باید مطالبه گری مردم برای توجه هر چه بیشتر نمایندگان آینده مجلس به حوزه بهداشت و سلامت باشد.

طهرانی تأکید کرد: آگاهی سازی، روشنگری و آشنایی مردم به‌صورت جزیی‌تر با نقش مجلس و توانایی آن در حوزه بهداشت و سلامت و در نهایت مطالبه گری در راستای توجه به داشتن برنامه در زمینه این موضوعات از نمایندگان آینده از اهداف اصلی این برنامه خواهد بود.

این کارگردان تولید برنامه‌هایی چون «سپید قانون» را باعث شناخت هر چه بیشتر مردم و جامعه برای انتخاب بهترین نماینده دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی به‌ هرحال از ارکان اصلی و نظام قانون‌گذاری کشور است. برنامه‌ها و مسیرهای مختلف کشور از دروازه‌های قانون می‌گذرد. تصویب یک قانون و پیگیری آن توسط نمایندگان مجلس قطعاً تأثیر به سزایی در زندگی مردم دارد. در حال حاضر خدمات درمانی، نظام سلامت، بیمه‌ها، تأمین دارو، وضعیت خدمات پزشکی در مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار، بیماری‌های خاص، وضعیت حقوقی کادر درمان مخصوصاً پرستاران، جامعه معلولیان و غیره همگی نیاز به نگاه جدی نمایندگان و قانون‌گذاران در مجلس بعدی دارد.

وی تأکید کرد: ورود چند نماینده به مجلس با شناخت و آگاهی نسبت به این موارد می‌تواند نقش پررنگی در بهبود نظام سلامت در کشور ما داشته باشد. با توجه به شعارهای انتخاباتی نمایندگان که بیشتر جنبه سیاسی و اقتصادی و معیشتی دارد، این دست برنامه‌ها نقش مؤثری در آگاهی بخشی دارد که هم برای رأی‌دهنده و تغییر گسترده اولویت‌هایش برای انتخاب مؤثر است، هم برای کاندیداها جهت ارایه برنامه‌ها و مولفه هایشان در رقابت‌های انتخاباتی.

طهرانی در پایان بیان کرد: همه این موارد دست در دست هم خواهند داد تا مردم به اهمیت شرکت در انتخابات و نقش مجلس در جنبه‌های گوناگون زندگی خود آگاه شوند.

برنامه تلویزیونی «سپید قانون» روزهای زوج از ساعت ۱۷ تا ۱۸ به‌صورت زنده با حضور کارشناسان صاحب‌نظر در قانون‌گذاری از شبکه سلامت پخش می‌شود.

سایر عوامل این برنامه عبارتند از ساسان گلستانه مشاور پروژه، مصطفی مصطفوی مجری، سیما پروانه گوهر نویسنده و سردبیر، مرتضی جلیلی مدیر تولید، محمدعلی عطا الهی ساخت آیتم، امید خسروی تدوین گر، عبدالله کریمی دستیار تهیه، نفیسه ملکی هماهنگی مهمان.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا