کتاب “هم نواز” نوشته حمید قنبری رونمایی می‌شود

کتاب «همنواز» با تالیف حمید قنبری تهیه شده و شامل سی قطعه همنوازی تنبک و سنتور براساس کتاب‌های پشنگ کامکار است.

کتاب «همنواز» قطعاتی برای همنوازی تنبک و سنتور دارد که با هدف تسهیل در همنوازی تهیه و تنظیم شده است. مراسم رونمایی از این کتاب روز شنبه 23 دی 1402 از ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

حمید قنبری مولف این کتاب می‌گوید: تمامی قطعات از کتاب‌های «شیــوه سنتور نــوازی» و «گلنــــار» نوشته استاد ارجمند جناب آقای پشنگ کامکار انتخاب شده‌اند چرا که این کتاب‌ها طی سالیان متمادی از خوش سابقه‌ترین مجموعه‌های آموزشی بوده و نزد علاقه‌مندان از محبوبیت خاصی برخوردارند.

این نوازنده تنبک تاکید می‌کند: عادت و اصرار به تشکیل کلاس‌های انفرادی و خصوصی، باب شدن کلاس‌های مجازی، خودآموزها و ضبط‌های استودیویی با سیستم دیجیتال، همگی از مواردی هستند که به فاصله‌ها بیش از پیش دامن زده و همنوازان را روز به روز از هم دورتر می‌کند.

قنبری می‌گوید: با تهیه و تنظیم چنین مجموعه‌هایی سعی بر آن داریم که بهانه‌ای برای هنرآموزان ایجاد کنیم تا با همنشینی و همراهی یکدیگر به بیان هنری مشترک نزدیک‌تر شده، از لذت گفت‌وگو بهره‌مند شوند؛ آن هم گفت‌وگو به زبان زیبا و همه فهم موسیقی.

در مقدمه این کتاب پشنگ کامکار آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور مقدمه‌ای نوشته که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

«همنوازی قسمتی بسیار مهم و لازم در مسیر آموزش هنرجویان همه سازها است. کتابی که به این امر پردازد جایش در کارگان آموزشی سازهای تنبک و سنتور خالی بود. از اینکه هنرجویان سنتور همراه هنر جویان تنبک می‌توانند دروس منتخب کتاب شیوه سنتورنوازی و گُلنار را هم‌نوازی کنند، خُرسندم. از زحمات هنرمند گرامی حمید قنبری نوازنده و مدرس توانای ساز تنبک که با ابتکار و خلاقیت خود این کتاب ارزنده را نگاشته‌اند قدردانی می‌کنم و برایشان آرزوی موفقیت روزافزون دارم.»

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا