یادداشت بهرام رادان درباره حواشی توئیت حاشیه ساز اخیرش/نيت من فقط كنجكاوى بود، نه تایید این اتفاق!

مجله فرهنگی «هفت راه»- گروه سینما: قانونی شدن ازدواج همجنس بازان در آمریکا در روزهای اخیر حاشیه های فراوانی را در پی داشته است، اما شاید پرحاشیه ترین واکنش به این اتفاق در جامعه سینمایی ایران مربوط بود به توئیت بهرام رادان در مورد این اتفاق، توئیتی که جهت گیری حمایت آمیز از تصویب این قانون داشت. این توئیت پس از مدت کوتاهی بازخورد فراوانی پیدا کرد و ما هم در “هفت راه” بنابر وظیفه خود و با توجه به اصول اخلاقی جامعه ایرانی به آن واکنش نشان دادیم (اینجا). پس از این واکنش ها اما رادان سریعا نوشته خود را حذف کرد و بسیاری از رسانه ها نیز اقدام به حذف مطالب خود کردند.

IMG23403409

حالا اما با دنباله دار شدن این حاشیه ها، رادان یادداشتی را در اختیار خبرانلاین قرار داده است که متن کامل آن را می خوانید:

در پي انتشار مطلب منتسب به اينجانب در فضاي مجازي لازم ديدم تا توضيحات ذيل را در اختيارتان قرار دهم:

با توجه به علاقه مطالعاتى و تجربيات شخصى نگارنده در حوزه مسائل فرهنگي و اجتماعي در كشورهاى مختلف و نظر به اين كه در كشور ايالات متحده، تعداد افراد مذهبى در اين كشور به حدى بالاست كه أساسا اتخاذ چنين تصميمى توسط دموكرات‌ها، آن‌هم درست همزمان با دور نهايى مذاكرات با ايران و در يكسال و نيم باقيمانده به انتخابات اين كشور بايد دلايل سیاسی خاص ویژه‌ای داشته باشد که منجر به تصويب ناگهانى چنين قانون عجيبى شده است.

در مطلب منتسب كه تنها چندى پس از انتشار و به منظور جلوگيرى از سوءاستفاده حذف شد، فقط اشاره به «تاريخى بودن» تصويب اين قانون شده بود و به هيچ وجه كلامى از تأييد و حمايت در آن نبود، پرواضح است که چنین رفتارهايى در قانون، عرف و شرع ما محکوم است، لذا حركت غيرمسئولانه برخى سايت‌ها در بد تيتر كردن، به خودانگاشتن و بزرگنمايى اين مسئله، تنها آب به آسياب دشمن ريختن بود و نيت من فقط كنجكاوى از پس پرده ماجرا و دلایل این اقدام بود نه تایید و حمایت از آن.

“هفت راه” اما برای قضاوت مخاطبان خود در مورد جهت گیری نوشته اخیر بهرام رادان که از صفحه این بازیگر حذف شد آن را بازنشر می کند:

IMG_20150628_020458

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا