«به امید دیدار» روانه بازار نشر شد

رمان «به امید دیدار» نوشته مریم شریف رضویان توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان «به امید دیدار» نوشته مریم شریف رضویان به تازگی توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب با موضوع زندگی حضرت زهرا (س)، نگاهی جامعه شناسانه به بررسی جایگاه متعالی زن در اسلام دارد.

نویسنده اثر شخصیت اصلی داستانش را «اشواق» زنی بادیه نشین و بت پرست قرار داده که در سال‌های آغازین حضور پیامبر (ص) در یثرب، از نزدیک شاهد فرازهای مهم زندگی صدیقه طاهره (س) بوده و وجود آن بزرگوار را همچون چراغ راهی پیش روی خود برای عبور از گمراهی به هدایت می‌بیند.

اشواق که زخم خورده و گریخته از جامعه مردسالار عرب عصر جاهلیت است، پس از تعقیب و گریزی سخت و جان‌فرسا برای دفاع از جان دختری که در آستانه تولد دارد، سر از یثرب درآورده، از قضا در سال‌های پر التهاب تأسیس حکومت اسلامی، همسایگی خانواده پیامبر (ص) را تجربه می‌کند. او که به دلیل تجربیات تلخ خود، نگاهی سرد و غیر قابل اعتماد به مردان دارد، در ابتدا با تردید شاهد روابط پر از عاطفه و احساس پیامبر (ص) با دخترشان حضرت زهرا (س) است و احساس می‌کند همه این داستان مهرِ پدر و دختری، تنها نمایشی برای عوام‌فریبی و جذب دیگران به اسلام است؛ اما رفته رفته با آشنایی با اخلاق متعالی پیامبر (ص) و حضرت فاطمه (س) این رابطه سرشار از محبت را باورپذیر می‌داند و دلباخته وجود مطهر حضرت زهرا (ص) شده، راوی اتفاقات صدر اسلام و زندگی انصار و مهاجران می‌شود و به عنوان یک زن بت پرست، روش و منش و زندگی فاطمه زهرا را مشاهده و تحلیل می‌کند.

مریم شریف رضویان در این‌کتاب تلاش کرده با بازنمایی دوران سیاه عصر جاهلیت و نگاه نازل و فرومایه مردان به جایگاه زن در این دوره، اسلام را به عنوان راه نجاتی روشن برای برون‌رفت از بحران و بن‌بست کشنده زنان این عصر معرفی کرده و با انعکاس مشی رفتاری خاص پیامبر مکرم اسلام (ص) در برابر زنان و خاصه حضرت زهرا (س)، به اهمیت ویژه این مبحث در آخرین دین الهی بپردازد.

رمان پیش‌رو در سه فصل به زندگی دختر پیامبر اسلام از دوران بعد از هجرت اشاره دارد و مهمترین اتفاقات زندگی ایشان همچون ازدواج، انفاق لباس عروس، سه روز روزه‌داری، ماجرای فدک و … را ترسیم می‌کند.

این کتاب با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا