آیا شبکه‌های اجتماعی فروش کتاب را بیشتر می‌کنند؟/ نگاهی به بازار کتاب در هفته‌ای که گذشت

به گزارش هفت راه، تاثیر رسانه‌ها بر رفتار و ذهن افراد جامعه در عصر کنونی بر کسی پوشیده نیست و روز به روز شاهد گسترش سیطره رسانه‌های گوناگون بر جوامع بشری هستیم و به تعبیری شاید بتوان قرن بیست و یکم را قرن رسانه‌های اجتماعی عنوان کرد.

حال همین رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه‌های غیر رسمی می‌تواند فاصله میان گروه‌های مختلف را با یکدیگر کوتاه کند و مخاطبان را راحت‌تر با هم در تعامل مجازی قرار دهد. همین سبب شده کتابفروشی‌ها نیز از این رسانه‌ها برای معرفی کتاب‌ها به مخاطبان خود بهره بگیرند و با کمک آنها به فروش دامن بزنند.

این مسئله در گفت‌وگو با کتابفروشی‌هایی که از شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند تایید شده و آنها اذعان کردند که استفاده از این شبکه‌ها موجب نزدیکتر شدن مخاطبان و افزایش فروش کتاب‌ها شده است.

هفته اول مهر 95 هفته پرفروش ماندن کتاب‌های معرفی شده در برنامه «خنداونه» بود و کتاب‌های ده گانه در این هفته مورد توجه بودند ولی سه کتاب توانستند ردیف اول را به خود اختصاص دهند.

ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول تن تن و سندباد
پرفروش دوم باشگاه مغز
پرفروش سوم دیدم که جانم می‌رود – گردان قاطرچی‌ها

یکی از کتاب‌هایی که طی هفته گذشته برای اولین در جمع پرفروش‌ها خودنمایی کند کتاب «باشگاه مغز» اثر مشترک حامد اختیاری و تارا رضاپور بود. «باشگاه مغز» کتاب آموزش و تمرین برای فعالسازی توانمندی‌های مغز است.

این کتاب نوشته شده است تا شما –البته مغزتان – را یک لحظه هم تنها نگذارد. تمرینات در نظر گرفته شده در این کتاب از سویی و آموزش‌ها و نکات کاربردی از سوی دیگر، دست به دست هم داده‌اند تا در طی 16 جلسه، مغز شما را در هفت حیطه‌ی شناختی مهم حافظه، توجه، مهارت‌های بصری-فضایی، حل مساله و منطق، مهارت‌های محاسباتی، بازشناسی چهره و احساسات و مهارت‌های کلامی بیش از پیش توانمند سازند. در حقیقت خرید این کتاب به منزله‌ی ثبت‌نام شما در یک دوره‌ی بازتوانی مغزی است که حضور و مشارکت فعال‌تان در جلسات آن الزامی است.

داود امیریان نویسنده رمان‌های «گردان قاطرچی‌ها» و «رفاقت به سبک تانک» برای گروه سنی نوجوان توانست در هفته‌ای که گذشت بالاتر از حمید داودآبادی یکی دیگر از نویسنده‌های دفاع مقدس در کنار نویسندگان «باشگاه مغز» در جایگاه دوم قرار بگیرد. برنامه تلویزیونی «خندوانه» در پرفروش دن داود امیریان بی‌تاثیر نبوده و سال گذشته نیز این برنامه توانست داود امیریان را با کتاب «جام جهانی در جوادیه» پرفروش کند.

ردیف عنوان
نویسنده اول محمد میرکیانی
نویسنده دوم داود امیریان – حامد اختیاری – تارا رضاپور
نویسنده سوم حمید داودآبادی

در هفته اول مهر ماه دو کتاب از کتاب‌هایی که در دوره جدید پویش «روشنا» معرفی شدند نیز در میان پرفروش‌ها خودنمایی کردند و توانستند در میان پرفروش‌های برخی کتابفروشی‌ها قرار بگیرند. «سقای آب و ادب» و «رحمت واسعه» دو کتاب از سه کتابی هستند که در این هفته مورد توجه قرار گرفتند.

ترافیک ناشران پرفروش در هفته ابتدایی پاییز جالب توجه بود تا جایی که در جایگاه دوم سه ناشر قرار گرفتند که در نوع خود جالب بود.

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول کتابستان معرفت
ناشر دوم شهید کاظمی – قدیانی – سوره مهر
ناشر سوم مهرسا

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا