فیلم جدید نویسنده «خانه دختر»؛ یک سرباز آمریکایی در تهران!/ این فیلم هم مانند «تولیدمشترک»‌های دیگر حاشیه‌ساز خواهد بود؟

مجله فرهنگی «هفت راه»- گروه سینما: پرویز شهبازی سازنده‌ی فیلم «دربند» که امسال با فیلم حاشیه‌ساز «خانه دختر» به عنوان فیلمنامه‌نویس در جشنواره حضور داشت، فیلم جدید خود را ابتدای سال آینده جلوی دوربین خواهد برد.

iylj1373982096

به گزارش «هفت‌راه»، مسعود ردایی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نسیم» که پیش از این با نام «ان‌شاالله» در رسانه‌ها خبری شده بود در گفت‌وگویی از آغاز پیش‌تولید این فیلم خبر داده و گفته است: «پس از صدور پروانه ساخت این فیلم سینمایی کار پیش‌تولید ابتدایی «نسیم» را از چند روز آینده آغاز می‌کنیم. ‌در حال حاضر هومن بهمنش به عنوان تصویربردار و مجید گودرزی به عنوان مدیر تولید این فیلم انتخاب شده‌اند.»

«نسیم» داستان یک سرباز آمریکایی است که از روی یک ناو آمریکایی به خلیج فارس افتاده و موج او را به ساحل ایران انداخته است. یک مرد جنوبی این سرباز زخمی را پیدا و مدتی از او نگه داری می‌کند و بعد به اقتضای داستان به عنوان یک دوست او را به سمت تهران می‌برد. در این سفر سرباز آمریکایی با فرهنگ و مردم ایران آشنا می‌شود. این سرباز در تهران دوستان جدیدی می‌یابد و برای پیدا کردن راه حلی برای رفتن به آمریکا از آن‌ها کمک می‌گیرد.

اما پیش از این اعلام شده بود که این فیلم محصول مشترک ایران و لهستان و امریکاست. ردایی پیشتر در گفت‌و‌گویی اعلام کرده بود که: «این کار مشترک من با پرویز شهبازی است که ایشان موفق به جلب مشارکت یک کمپانی فیلمسازی آمریکایی شده و من نیز مشارکت یک شرکت فیلمسازی لهستانی را جلب کرده‌ام. این فیلم محصول مشترک کشورهای ایران، لهستان و آمریکا است که بخشی از مقدمات تولید آن نیز فراهم شده است.»

بنابراین با توجه به حاشیه‌ساز بودن اکثر محصولات تولیدمشترک سال‌های اخیر مانند فیلم «یک خانواده محترم» احتمالا باید منتظر فیلم پر سروصدای دیگری از سازنده‌ی فیلم‌ تحسین‌شده‌ی «دربند» و نویسنده‌ی فیلم حاشیه‌ساز و مسئله‌دار «خانه دختر» باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا