اعتراض فخیم زاده به سانسور «فوق سری»؛ انتقادی بجا یا راه حلی برای فرار از انتقادات؟!

مجله فرهنگی هفت راه – گروه تلویزیون: در حالی که فردا شب قرار است آخرین قسمت از «فوق سری»، سریال نوروزی مهدی فخیم زاده پخش شود، او از لت و پار کردن سریالش توسط نیروس انتظامی و شبکه یک سیما انتقاد کرد!

فخیم زاده با انتشار متنی در صفحه فیسبوک خود نوشت:

«دوستان عزیز سریالی که این روزها به نام فوق سری از شبکه یک سیما پخش می‌شود سریال من نیست، بلکه لاشه‌ای لت و پار شده از سریالی است که من ساختم. این سریال توسط نمایندگان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پخش شبکه یک سیما به صورتی باور نکردنی سلاخی و تکه پاره شده و هیچ قسمتی از تعرض و دستکاری و جابه‌جایی و تعویض مکالمات مصون نمانده است و البته این امر در شرایطی صورت پذیرفته که در تمام مراحل تولید، مدیران شبکه یک و مسئولین ناجی هنر که زیر مجموعه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، در جریان چگونگی و اجزای فیلمنامه و تک تک صحنه‌ها قرار داشتند و کلیه قسمت‌ها با حضور و تایید کارشناس نیروی انتظامی (سرهنگ عبدالله قاسمی) تصویربرداری شده است. چگونگی این فعل و انفعالات را به زودی طی یادداشتی از طریق رسانه‌ها به اطلاع علاقمندان خواهم رساند.»

Presentation1

گفتنی است آخرین ساخته فخیم زاده از جهات گوناگونی چون کشدار بودن داستان یا به اصطلاح عامه، آب بستن در داستان! و همچین مواردی چون بی‌ربط بودن برخی سکانس‌ها به ماجرای اصلی و ضعیف بودن دیالوگها مورد انتقاد قرار گرفته است. برای مثال صحنه فرار شخصیت «مجید باستان» یکی از بخشهای سریال است که به سردستی حالت ممکن نوشته و ساخته شده بود. البته باید دانست پایان تعطیلات و رونق گرفتن فضای رسانه‌ای احتمالا بر میزان این انتقادات افزوده خواهد شد. حال باید دید اعتراض فخیم زاده به سانسور سریالش انتقادی واقعی است یا فرار به جلویی برای رکب زدن به انتقادات!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا