با حضور رییس جمهور، سند ملی موسیقی تصویب نهایی شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح تازه ترین مصوبات شورا که عصر روز ۲۸ آذر ماه به ریاست حجت الاسلام رییسی رییس جمهور کشورمان برگزار شد، از تصویب نهایی سند ملی موسیقی کشور خبر داد.

جلسه ۸۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه شنبه بیست و هشتم آذر ماه به ریاست حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلامی محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز تعیین رئیس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان مطرح شد که از بین سه گزینه که در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده رأی آورده بودند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی‌گیری به عمل آمد و فهیمه فرهمندپور بالاترین رأی را کسب کرد و از این پس رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: دستور دیگر جلسه امروز، موضوع شورای تحول و ارتقای علوم انسانی بود که سال‌ها ریاست آن با جناب حداد عادل بود با تقدیر از زحمات ایشان، جناب سیدسعیدرضا عاملی با بالاترین رأی، ریاست شورای تحول و ارتقای علوم انسانی عهده دار شد که امیدوارم این شورای تخصصی با حرکت جهشی بتواند منشأ تحول شود و اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به نظریه‌های کارآمد و اثربخش در علوم انسانی دست یابند.

خسروپناه ادامه داد: در جلسه امروز سند ملی موسیقی تصویب نهایی شد، این سند یکی از اسناد مهمی بود که سال‌ها در شورا مانده و پیرامونش بحث‌های مختلف شده بود، نظر مقام معظم رهبری و فقها در این‌باره اخذ شده بود که در نهایت پس از جلسات متعدد در شورای معین به تصویب نهایی در شورای عالی رسید. این در حالی است خانه موسیقی و هنرمندان این رشته در تدوین این سند نقش مؤثری داشتند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز اساسنامه فرهنگستان علوم بازنگری شد و امکان ایجاد گروه‌های علمی جدید و سقف اعضای پیوسته فرهنگستان به تصویب نهایی رسید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور دیگر جلسه امروز شورا را بحث درباره دبیر شورای توسعه قرآنی اعلام کرد و گفت: سه گزینه برای سمت دبیری شورای توسعه قرآنی مطرح شدند که از بین آنها حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی بالاترین رأی را کسب کرد. این شورای تخصصی هم اکنون به سازمان تبلیغات اسلامی منتقل شده اما تعیین دبیر آن با شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

پیش از این محمدجواد آل احمد دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور را در دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی عهده‌دار بود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا