مجید انتظامی چگونه پس از ده سال به صحنه اجرا بازگشت؟

همزمان با رویداد «همراه با خاطره‌ها» به رهبری استاد مجید انتظامی در تالار وحدت و بازگشت مجدد این استاد بزرگ موسیقی به صحنه اجرا، محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی در خصوص شکل‌گیری این اجرا ارائه داد.

محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: پس از روی کار آمدن دولت در سال ۱۴۰۰، در هفته دفاع مقدس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منزل استاد مجید انتظامی رفتند و از ایشان تقاضا کردند تا موسیقی‌هایی که پس از انقلاب ساختند را برای نسل جدید اجرا کنند.
وی افزود: گفت‌وگوها در سال ۱۴۰۱ ادامه داشت و قرار بود سال گذشته این اجرا انجام شود که به دلیل کسالت استاد این اتفاق عقب افتاد.

الهیاری خاطرنشان کرد: در سال جاری ما برای ۱ تا ۳ شب از استاد انتظامی قول اجرا گرفتیم که با توجه به استقبال مردم و تمام شدن بلیط های سه اجرای اول، اجرا ۲ شب دیگر تمدید شد.  وزارتخانه از اعضای مختلف دولت و قوای مختلف دعوت به عمل آورد و از این طریق هم شاهد استقبال بودیم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اعلام رایزنی با استاد انتظامی برای تمدید «همراه با خاطره‌ها» ادامه داد: با توجه به اینکه استقبال هنوز وجود دارد و تشنگی برکام مخاطبان است، مشغول رایزنی با بنیاد رودکی و استاد انتظامی  هستیم تا چناچه شرایط جسمانی ایشان یاری کرد در دی ماه هم این آثار ماندگار را داشته باشیم.
وی در خاتمه اظهار داشت: انشالله این اتفاق شروعی برای کسانی که سابقه ساخت آثار ماندگار را دارند باشد تا برای خلق آثار جدید و اجرای آثار قدیمی بر روی صحنه روند.

براساس این خبر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چندی قبل و پس حضور در نخستین روز رویداد «همراه با خاطره‌ها» به رهبری استاد مجید انتظامی طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفته بود: وی بیش از ۱۰ سال بود که در سمت رهبر ارکستر اجرایی نداشت، استاد انتظامی سال گذشته قصد داشت رویداد «همراه با خاطره‌ها» را به روی صحنه ببرند که شرایط مهیا نشد، در جلسه‌ای که در خدمتشان بودیم، از ایشان خواهش کردم تا این اجراها را داشته باشند، چون مردم این آثار را خیلی دوست دارند، خیلی مشتاق بودم که ایشان اجراها را مجددا داشته باشد و استاد انتظامی هم پذیرفت، الحمدالله این اجرا با استقبال گرم مردم مواجه شد و مخاطبان در این مدت یک ساعت و نیم بدون هیچ گونه خستگی و با اشتیاق آثار را گوش دادند.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای حمایت از سایر هنرمندان و آهنگسازان نیز گفته بود: طی جلساتی که با برخی از اعضای شورای ارکستر ملی و سمفونیک تهران؛ مجید انتظامی، همایون رحیمیان و منوچهر صهبایی و سایر هنرمندان داشتیم را داریم، به همکاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردم که امسال در جشنواره‌ها، بخش تجلیل از پیشکسوتان را به صورت مستقل داشته باشیم.

براساس این خبر، طبق اعلام روابط عمومی وزارت ارشاد با توجه به استقبال مخاطبان از پنج شب اجرای موسیقایی «سمفونی خاطره‌ها» به رهبری استاد مجید انتظامی با موافقت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این اجرا در دی ماه مجددا به روی صحنه می‌رود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا