تهیه‌کننده سریال «نون خ»:کشور برای شادی مردم نیاز به استراتژی دارد

فرجی گفت: کشور برای شادی مردم نیاز به استراتژی دارد و هیئت دولت باید به موضوع نشاط جامعه توجه جدی داشته باشد.

مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون خ» در برنامه «جام‌جم» شبکه یک سیما در پاسخ به این سوال که شما پیشتر در صحبت‌هایتان اشاره کرده بودید دولت استراتژی دقیق فرهنگی ندارد، توضیح داد: با وجود اینکه سطح اقتصادی مردم ایران از بسیاری از کشور‌ها جلوتر است، ولی میزان نشاط جامعه ما خیلی اندک است. مردم شاد نیستند، بلکه اخمو و تلخ هستند.

فرجی ادامه داد: کشور برای شادی مردم نیاز به استراتژی دارد. ما برای مردممان چکار کردیم، تا هر صبح از خواب بلند می‌شوند، شاد و با نشاط باشند. در همه ادوار کدام از یک جلسات کابینه دولت به شادی مردم پرداخته است؟ آیا هیئت دولت چند جلسه به این موضوع پرداخته، که چکار کنیم مردم احساس شادی و غرور کنند.

تهیه‌کننده سریال «نون خ» با بیان اینکه امروز عصر نمایش و تصویر است، گفت: هر چیزی که در دنیا اتفاق می‌افتد، به واسطه نمایش و تصویر است. به کشور‌های بزرگ نگاه کنید، از چه طریق فرهنگ و هویتشان را منتقل می‌کنند؟ آن‌ها از چه طریق پذیرای مهاجران نخبه سایر کشور‌ها هستند؟ ۹۰ درصد کشور‌ها از حوزه نمایش، تصویر، تلویزیون و رسانه استفاده می‌کنند. اگر این حوزه‌ها مهم است، باید به آن بپردازیم.

وی به واکنش دولتمردان به مقوله فرهنگ پرداخت و افزود: اگرچه همیشه دولتمردان و وزرا از اهمیت مقوله فرهنگ سخن می‌گویند، ولی شوخی بیش نیست. وقتی به بودجه‌های فرهنگی و هنری نگاه می‌کنم می‌بینم به این حوزه توجه جدی نمی‌شود.

فرجی درباره بودجه سال آینده صداوسیما اظهارنظر کرد و گفت: من شنیدم یک جایی بودجه سال آینده صداوسیما را ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و گفته بودند این رقم عدد زیادی است. تعجب کردم آقای دکتر جبلی چگونه می‌تواند با رقم سازمان را اداره کند. معلوم است این بودجه کم است. حداقل ۴۰ هزار کارمند از صداوسیما حقوق می‌گیرند. همه این افراد هم در دوره آقای جبلی اضافه نشدند. همه این افراد به طور متوسط ۱۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، که در مجموع برای سازمان ۶۰۰۰ میلیارد تومان هزینه آب می‌خورد.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه سه شبکه اصلی تلویزیونی باید هر شب یک قسمت سریال پخش کنند، توضیح داد: در سال باید حدود ۱۲۰۰ قسمت سریال پخش کنند. هزینه تولید هر اپیزود سریال تقریباً سه میلیارد تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا