رقابت ۱۵ دعاخوان برگزیده کشوری در مسابقات قرآن کریم

پانزده دعاخوان برگزیده کشوری در نخستین روز از چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم با هم رقابت کردند.

چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در حالی نخستین روز خود را پشت سر گذاشت که ۱۵ دعاخوان راه یافته به مرحله نهایی بخش نغمات دینی، با هم رقابت کردند.

هیئت داوران بخش نغمات دینی این دوره از مسابقات را آقایان محمدحسین سعیدیان، سیداحمد مقیمی، سیدعباس انجام، رضا روانبخش، مسعود عنایتی‌مقدم، حمیدرضا احمدی، محمدرضا پورزرگری، حیدر کسمایی، سیداحمد میریان و جعفر واضحی و مهدی شجاع و حمیدرضا احمدی‌وفا برعهده دارند.ق

اجرای برنامه نخستین روز از مسابقات سراسری قرآن را سید وحید مرتضوی، کارشناس قرآن کریم، بر عهده داشت و در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدی شجاع، عضو هیئت داوران مسابقات، آیاتی از قرآن کریم تلاوت کرد.

پس از تلاوت آیات قرآن کریم در آغاز مراسم، محمدحسین سعیدیان که ریاست هیئت داوران را برعهده دارد، نکاتی درباره نحوه اجرای دعاخوانی ذکر کرد و گفت: مدت زمان اجرای هر دعاخون هفت دقیقه در نظر گرفته شده است.

سپس سید عباس انجام، عضو هیئت داوران، در سخنانی شرایط امتیازدهی، ملاک‌های داوری و تخلف‌های متسابق که منجر به امتیاز منفی خواهد شد را تشریح کرد.

وی درباره نسخه دعای ابوحمزه ثمالی که در اختیار متسابقان قرار گرفته بود، تصریح کرد: نسخ متفاوتی ممکن است در مورد ادعیه وجود داشته باشد، اما ملاک هیئت داوران در صحت دعاخوانی متسابقان، نسخه ارائه شده در این دوره از مسابقات است که براین اساس به آن‌ها امتیاز داده شده یا کسر می‌شود.

این عضو هیئت داوران افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، راه‌یافتگان به مرحله کشوری بخش نغمات دینی بر اساس قرعه انتخابی شرکت‌کننده، فراز‌هایی از دعای ابوحمزه ثمالی را در مدت هفت دقیقه خواهد خواند.

به این ترتیب متسابقان روز اول مسابقات کشوری قرآن کریم به ترتیب به خواندن فراز‌هایی از دعای ابوحمزه پرداختند.

چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله کشوری از طریق رسانه‌ها به صورت برخط مخابره می‌شود. بنابراین علاقه‌مندان به استفاده از برنامه‌های این دوره از مسابقات می‌توانند از طرق زیر شاهد پخش زنده رقابت‌ها باشند:

پخش زنده از رادیو قرآن

رادیو تلاوت

رادیونمای رادیو قرآن

بخش‌هایی از مسابقات در شبکه خبر 1 و 2

شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی اترک

شرکت‌کنندگان در بخش دعاخوانی عبارت بودند از: حجت‌الاسلام شهاب امانتچی از استان قم، علی خراسانی از استان خراسان رضوی، سیف‌الله زحمتکش از استان بوشهر، صادق انتظار اصلی از استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدحمزه روحانی از خراسان رضوی، نقی آقایان از استان آذربایجان غربی، احمدحسن راهی مالکی از استان خوزستان، فریبرز اسکندری از زنجان، حافظ علیزاده از آذربایجان غربی، اصغر کارجو از استان مرکزی، محمد غریب از خراسان شمالی، صفی‌الله توفیق‌زاده حسن نجف‌زاده از خراسان جنوبی، سجاد براتی و مصطفی محمدی از اردبیل.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۹ تا ۱۸ آذر در شهر بجنورد برگزار می‌شود، رقابت‌های آقایان در مجتمع اقامتی داریوش و رقابت‌های بانوان در مجتمع پتروشیمی بجنورد برپا می‌شود و ورود عموم علاقه‌مندان به مکان برگزاری مسابقات آزاد است.

بخش بانوان رقابت‌های چهل‎ وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیز از امروز ۱۱ آذر آغاز می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا