«فصل نرگس»، «زادبوم» و «سارا و آیدا»به چرخه اکران می‌رسند

فیلم‌های فصل نرگس به کارگردانی نگار آذربایجانی، زادبوم ساخته ابوالحسن داودی و سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری از روز چهارشنبه ۱۸ مرداد اکران خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش هفت راه، غلام‌رضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش تازه‌ترین مصوبات این شورا را اعلام کرد.

بر این اساس از روز چهارشنبه ۱۸ مرداد، فیلم سینمایی «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی در گروه استقلال به جای فیلم سینمایی رگ خواباکران خواهد شد، همچنین فیلم سینمایی «زادبوم» ساخته ابوالحسن داوودی به جای فیلم سینمایی اکسیدان در گروه زندگی و فیلم سینمایی «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری به جای فیلم سینمایی زیرسقف دودی در گروه آزادی به نمایش در خواهند آمد.

به گفته فرجی هر سه فیلم طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش می‌توانند در زیر گروه‌ها تا ۱۰ هفته به نمایش خود ادامه دهند.

«سارا و آیدا» آخرین کار مازیار میری چهار سال پس از ساخت فیلم حوض نقاشی است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۵ است و پگاه آهنگرانی، غزل شاکری و مصطفی زمانی در «سارا و آیدا» ایفای نقش می‌کنند.

«زادبوم» فیلمی از ابوالحسن داودی است که پس از ۹ سال توقیف سرانجام رنگ پرده را می‌بیند. عزت الله انتظامی، بهرام رادان، مسعود رایگان، رویا تیموریان و پگاه آهنگرانی از بازیگران این فیلم هستند.

«فصل نرگس» نگار آذربایجانی دومین ساخته این فیلمساز است که شش سال پس از فیلم آینه‌های روبرو در اسل ۹۴ ساخته شده است. یکتا ناصر، پژمان بازغی، ریما رامین‌فر و امیر آقایی در «فصل نرگس» بازی می‌کنند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش مصوبات شورای صنفی نمایش درباره سینما فرهنگ را هم اعلام کرد. بر این اساس به گفته فرجی «علی‌رغم هماهنگی و همراهی شورای صنفی نمایش با سینما فرهنگ در چرخه نمایش و عدم اجرای مصوبه‌ این شورا طبق نامه مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۶ این شورا، تا اطلاع ثانوی هیچ حواله‌ای برای سینما فرهنگ صادر نخواهد شد.»

شورای صنفی نمایش هفته‌ گذشته مصوب کرد که از چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه فقط سانس ۱۴ و ۱۶ سینما فرهنگ، فیلم‌های هنر و تجربه اکران شوند و فیلم‌های دیگری هم که می‌خواهند اکران شوند باید حواله شورای صنفی نمایش را بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا