عنوان جدید معاونت مطبوعاتی، تکالیف جدیدی را با خود به همراه دارد

مدیرمسئول سایت خبری عصرایران معتقد است اطلاع رسانی در دنیای امروز که دنیای رویارویی‌های رسانه‌ای و جنگ روانی است، از اهمیت دوچندان برخوردار است.

حسین جعفری مدیرمسئول سایت خبری تحلیلی عصرایران، تغییر نام معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، را اقدامی مناسب و به جا و ضروری دانست و تاکید کرد: این تغییر باید خیلی پیش‌تر از این صورت می‌گرفت، چرا که نام قبلی محدودیت‌هایی را خواه ناخواه ایجاد می‌کرد.

او ادامه داد: اکنون در عمده کشورهای دنیا این معاونت در قالب وزارتخانه مشغول فعالیت است و این نشان از اهمیت و جایگاه اطلاع رسانی و رسانه دارد.

این کارشناس رسانه در ادامه به اهمیت رسانه در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی در دنیای امروز که دنیای رویارویی‌های رسانه‌ای و جنگ روانی است، از اهمیت دوچندان برخوردار است. با توجه به اسم جدید این معاونت امیدواریم شاهد ریل‌گذاری و تغییر رویکرد جدی در این حوزه باشیم، چرا که عنوان جدید، ماموریت‌ها و تکالیف جدیدی را با خود به همراه دارد.

جعفری همچنین تصریح کرد: واژه «رسانه» دایره وسیعی را از جمله رسانه‌های مکتوب، آنلاین، خبرگزاری‌ها، شهروند خبرنگاران، شبکه‌های اجتماعی و فنآوری‌های جدید را شامل می‌شود. تغییر نام این معاونت سبب می‌شود سیاست‌گذاری‌های مناسب در این حوزه صورت پذیرد. این سیاست‌ها هم می‌تواند در بخش تنظیم‌گری و نظارت باشد و هم در راستای حمایت از رسانه‌ها.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا