نواختن اثری از آهنگساز معترض روس در ایران

شوستاکوویچ رهبر ارکستر و گروه کر «آی سو» از برگزاری یک کنسرت متفاوت با حضور کریستین شولز هنرمند صاحب نام اتریشی برای اجرای سمفونی «شوستا کوویچ» خبر داد.

مازیار یونسی در گفتگو با  مهر درباره کنسرت جدید گروه «آی سو» گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های مجموعه ارکستر «آی سو» به شکلی طراحی شده که بتوانیم مهر ماه امسال با حضور آقای کریستین شولز کنسرت متفاوتی را از رپرتوارهای مورد نظر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برنامه ای که برای کنسرت مهر ماه پیش بینی کردیم اجرای قطعاتی از آهنگسازان معاصر ایران، قطعه هایی از هایدن آهنگساز آلمانی و اجرای یکی از سمفونی‌های شوستاکوویچ آهنگساز روس است که این آخری برای اولین بار در ایران اجرای می شود و چون این اولین بار می تواند از جهت بسیاری موضوع مهمی باشد بنابراین تمام تلاش خود را انجام می دهیم که بتوانیم به بهترین شکل ممکن برنامه مورد نظر را اجرا کنیم.

رهبر ارکستر «آی سو» در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: خوشبختانه با افتتاح ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری علی رهبری خلا موجود در ارکسترها پر شده و این اتفاق بسیار خوبی است که باید آن را به فال نیک گرفت اما یک اتفاق دیگری هم در این فضا به وجود آمده و با توجه به تراکم برنامه های ارکستر سمفونیک تهران و اجرایی که ما برای مهر ماه مدنظر قرار دادیم انتخاب نوازنده بسیار مشکل شده است؛ چراکه برخی از نوازنده های مورد نظر ما در ارکستر سمفونیک تهران حضور دارند.

ارکستر سمفونیک آیسو فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ تحت مدیریت هنری کریستین شولز مدیر ارکستر سمفونیک وین آغاز کرد. کریستین شولز که سال‌هاست در مسند نوازنده ویولنسل ارکستر سمفونیک وین مشغول نوازندگی است، در نبود خود وظیفه مدیریت ارکستر و رهبری آن را برعهده مازیار یونسی قرار داده است.

این ارکستر طی سال تمرین‌های مداومی زیر نظر کریستین شولز دارد و این برنامه هم تحت نظارت شولز تمرین شده و به مرحله اجرا رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا