ضرر ۱۴۰ میلیون دلاری دیزنی

فروش جدیدترین فیلم علمی- تخیلی کمپانی دیزنی آن قدر بد بوده که کارشناسان به دنبال محاسبه ضرر احتمالی این شرکت از اکران «سرزمین فردا» افتاده اند.

همه این ها در حالی است که ستاره ای مثل جرج کلونی هم در «سرزمین فردا» ایفای نقش می کند. با این وجود کارشناسان اقتصادی سینما معتقدند تا پایان زمان اکران، فیلم «سرزمین فردا» بین 120 تا 140 میلیون دلار ضرر به شرکت دیزنی خواهد زد. پس از آن که فیلم «رنجر تنها» با بازی جانی دپ دو سال پیش 190 میلیون دلار ضرر به دیزنی زد، این نخستین فیلم کمپانی مذکور است که با ضرر مواجه می شود.

اوضاع وقتی خراب تر می شود که بدانید این فیلم سومین اثر پر هزینه سال 2015 تلقی می شود. گفته می شود بودجه «سرزمین فردا» چیزی در حدود 180 میلیون دلار بوده که به علاوه 150 میلیون دلاری خواهد شد که دیزنی صرف هزینه های بازاریابی آن کرده است. جالب اینجاست که این اثر در چین هم فروش خوبی نداشت. کشوری که چند سالی هست تبدیل به بهشت هالیوودی ها شده. چرا که با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت این کشور، هیچ فیلمی آنجا ورشکست نمی شود. اما شاید بهتر است جمله مان را تصحیح کنیم: کشوری که چند سالی هست تبدیل به بهشت هالیوودی ها شده. چرا که با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت این کشور، تقریبا هیچ فیلمی آنجا ورشکست نمی شود. «سرزمین فردا» در چین فقط 13.8 میلیون دلار فروش کرد. در حالی که یک انیمیشن ژاپنی همزمان، بیش از 38 میلیون دلار فروش داشت.

با این وجود شرکت های رقیب نباید حتی فکر خلل در امپراطوری دیزنی را به سر خود راه دهند. این شرکت فقط در یک ماه گذشته و با اکران «انتقام جویان: عصر آلترون ها» توانست بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار به دست آورد. همین طور حدود یک ماه دیگر، یک فیلم ابرقهرمانی دیگر به نام «مرد مورچه ای» از دیزنی و مارول اکران می شود که می توان برای آن هم روزهای خوبی را پیش بینی کرد. به این مجموعه، دو انیمیشن «Inside Out» و «دایناسور خوب» پیکسار را هم اضافه کنید تا بفهمید کمپانی های دیگر چقدر باید برای رقابت با دیزنی خودشان را قوی کنند.

در نهایت هم که غول بلاک باستر و فصل جوایز امسال در پاییز اکران می شود. قسمت جدید مجموعه «جنگ ستارگان». پیش بینی می شود با اکران این فیلم، انقلابی در دیزنی و البته هالیوود رخ دهد. برای همین است که با وجود یک ضرر 140 میلیون دلاری، ارزش سهام دیزنی حتی نیم درصد هم پایین نمی آید. به خاطر این امید به آینده. امید به آینده ای پر از اسکناس های سبز.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا