ایوبی در نقش دایه‌ی مهربانتر از مادر شبه‌روشنفکران: حسم این است که کیارستمی به دفاع مقدس عشق می‌ورزد!

مجله فرهنگی «هفت‌راه»- گروه سینما: حجت‌الله ایوبی ظاهرا این روزها به جای پرداختن به وظیفه‌ی اصلی‌ش یعنی مدیریت سینمای کشور بر اساس اصول و چارچوب‌های جمهوری اسلامی، تلاش فروانی دارد در قامت «دایه‌‌ی مهربانتر از مادر شبه‌روشنفکران» ظاهر شود و اشتباهات آنان را رفع و رجوع کند.

به گزارش «هفت‌راه»، در همین زمینه اخیرا ایوبی در سخنان جالبی به جای گرفتن موضعی صریح در برابر صحبتهای کیارستمی، در حمایت از او گفته است که: «حسم را عرض می‌کنم که ایشان با تمام وجودش به دفاع مقدس عشق می‌ورزد» در حالی که همچنان خود کیارستمی توضیحی درباره اظهارات توهین‌آمیزش نداده است و ظاهرا نیازی هم به این کار نمی‌بیند.

به گزارش ایسنا، ایوبی درباره سخنان عباس کیارستمی پیرامون دفاع مقدس که در یک هفته گذشته در رسانه‌های مختلف نقل می‌شود، گفته است: در این زمینه، نکته‌ای که هم در نحوه پخش این فیلم در تلویزیون و هم در نحوه بیانش در رسانه‌ها مورد غفلت واقع شده در این نحوه برداشت از صحبت‌هاست. برداشت این بوده که آقای کیارستمی آن حرف را زده‌اند در صورتیکه ایشان نقل قول کرده‌اند و گفته‌اند مطلبی در جایی خواندم که در ذیل آن کسی چنین چیزی را گفته است، این خیلی متفاوت است. من از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که برای مخاطبان‌تان توضیح بدهید که ایشان چنین مطلبی را نقل قول کرده‌اند. در آثار مختلف، آوردن نقل قول‌ها به معنای این نیست که همه آن‎ها را قبول داریم. ایشان شاید برداشت‌شان این است (یعنی تلقی من این است) که چرا باید مطالبی گفته شود که در زیر آن چنین کامنت‌هایی بتوان نوشته شود؟

رییس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه صحبت‌هایش با کیارستمی اظهار کرده است: من با ایشان مفصل و چندبار صحبت کردم. تنها حسم را عرض می‌کنم که ایشان با تمام وجودش به دفاع مقدس عشق می‌ورزد و اتفاقا خیلی از دوستان ایشان که با او بوده‌اند و ایشان را می‌شناسند، می‌دانند که آقای کیارستمی بارها گفته‌اند که دلم می‌خواهد با شیوه و سبک خودم جلوه‌هایی از دفاع مقدس را ترسیم کنم و برای آن فیلم بسازم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا