نمایش گالیله، از ممنوع‌الکاری یک بازیگر تا رضایت از شورای نظارت

گالیله نمایشی است که با متن تغییریافته برشت و حمید سمندریان روی صحنه می‌رود، متنی که فرهاد آییش ضمن اشاره به این نکته که آن را قلبا دوست دارد و مشکلی با شورای نظارت ندارد، ممنوع‌الکاری یک بازگیر را دلیل توقف بلیت فروشی این نمایش دانست.
نشست خبری نمایش گالیله به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور برگزار شد.حسین‌پور در ابتدا گفت: ماجرا برای من از جایی شروع شد که ارادت قلبی به آقای سمندریان دارم و روز خاکسپاری ایشان تصمیم گرفتم که این نمایش را اجرا کنیم.وی ادامه داد: چند بار تصمیم گرفتیم این نمایش را اجرا کنیم، تمرین را شروع کردیم و یک مرحله به بیماری کرونا برخوردیم و یک بار هم شرایط سخت سال ۱۴۰۱.حسین‌پور گفت: تشکر می‌کنم از دراماتورژ نمایش و آقای آییش که سریال‌های بزرگی را کنار گذاشتند تا در این نمایش بازی کنند.کارگردان این نمایش گفت: متن گالیله برای امروز خیلی طولانی و کسل کننده است و با اختیار خودمان مسیر گالیله را تغییر دادیم اما این دلیلی برای تغییر نگاه نویسنده نداریم و نگاه ما است. گالیله روی صحنه بردن کار خطرناکی است و فداکاری گروه است که این نمایش را اجرا می‌کنند، چالش‌های بسیاری با شورای نظارت داشتیم فرهاد آییش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در رابطه با دلایل توقف بلیت فروشی گالیله در تیوال گفت: این اتفاق به دلیل حضور یکی از بازیگران نمایش ما است.

وی ادامه داد: من هیچ مشکلی با شورای نظارت نداشتم چراکه متنی که الان وجود دارد را با قلبم دوست دارم و این متنی است که شورای نظارت قبول کرده است. ما آزادانه داریم کارمان را می‌کنیمآییش گفت: این نمایش نوشته برشت است که مارکسیست بوده و این تفکر امروز شکست خورده است، نمایش درام خیلی خوبی ندارد و ما باید آن را برای مخاطب قرن حاضر اجرا کنیم و تغییراتی را برای اجرای آن لازم داشتیم.
صدف اسپهبدی گفت: نقش من یکی از تغیرات جدی این نمایش است.آییش در این رابطه گفت: برشت به نظر من نا مسئولانه دو شخصیت زن نمایش را کمرنگ جلوه داده و ما تلاش کردیم آن‌ها را پررنگ کنیم.

حسین‌پور توضیح داد:اجراهای معمولی و اهمیت ندادن برخی به مخاطب باعث ریزش مخاطب شده و ما تلاش کردیم با تلاش بسیار این حس را به مخاطب بدهیم که برای ما مهم است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا