مهران رجبی: فرهنگ و اقتصاد باید مردم‌پایه باشد/ ۱۴۰۳سال شکوفایی هنر است

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه «فرهنگ و اقتصاد باید مردم‌پایه باشد» گفت: فرهنگ مسیر ارتقا و پیشرفت سایر حوزه‌ها را فراهم می‌کند، بدون فرهنگ هیچ چیزی در جامعه پدیدار نمی‌شود. 

مهران رجبی درباره شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) و تاثیرات آن در حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: در بعد فرهنگی، معتقدم امسال سال شکوفاتری نسبت به گذشته خواهیم داشت و این را در همه ابعاد و عرصه‌های فرهنگی شاهد خواهیم بود، امسال با توجه به شعاری که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین و نام‌گذاری شد، سال شکوفایی فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: فرهنگ در تمامی کشورها اساس و زیربنای توسعه است و در کشور ما هم تا زمانی که فرهنگ چیزی جا نیفتد، شاهد اتفاق مطلوبی نخواهیم بود؛ فرهنگ است که مسیر را برای ارتقا در همه حوزه‌ها فراهم می‌کند و بدون فرهنگ هیچ چیزی در جامعه پدیدار نمی‌شود.

مهران رجبی: فرهنگ و اقتصاد باید بر مردم‌پایه باشد/ ۱۴۰۳سال شکوفایی هنر است

فرهنگ و اقتصاد باید مردم‌پایه باشد

رجبی گفت: کشوری که می‌خواهد رشد اقتصاد داشته باشد اقتصاد و تجارتش نباید دولت‌محور باشد، چون اقتصادهای دولت‌محور شکست خورده‌اند.

بازیگر سینما و تلویزیون درباره ارتباط «فرهنگ و اقتصاد» و «اقتصاد فرهنگ و هنر» تصریح کرد: همه چیز در ارتباط با هم است. ما کشورهای بسیاری دیدیم که اقتصادی دولت‌محور داشتند؛ خیلی از این کشورها که از آنها در قالب کشورهای کمونیستی در شرق اروپا یاد می‌کنیم همگی شکست خورده همین نوع اقتصاد هستند. در این میان حوزه فرهنگ هم در کنار دیگر حوزه‌ها تا زمانی که اقتصاد دولت‌محور داشته باشیم ترقی نخواهد کرد.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: فرهنگ و اقتصاد باید بر مردم‌پایه باشد و دولت و دستگاه نظارتی باید نظارت تام داشته باشد، اما دخالت تام در امور اقتصادی نباید صورت بگیرد زیرا منجر به جابه‌جایی و رانت و موارد دیگر چون اختلاس می‌شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا