خزاعی: ابابیل زمان، سجیل را بر لشگر ابرهه فرو ریخت/ مراقب باشیم جای ظالم و مظلوم را عوض نکنند

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی طی یادداشتی از اجرای عملیات «وعده صادق» نوشت و بیان کرد که رسالت هنرمندان و سینماگران روایت دقیق و انتقال پیام این عملیات غرورانگیز به جامعه و جهان است و باید مراقب باشیم در جنگ رسانه‌ها، جای ظالم و مظلوم را عوض نکنند.

در این یادداشت که به طور اختصاصی در اختیار روزنامه صبا قرار گرفته است، آمده است:
«دروغ و تباهی» حرف اول دنیای امروز است. همه چیز در دنیای مدرن امروز دست به دست هم می دهد تا این دو به جای حقیقت بنشینند. این فاجعه دنیای رسانه های امروز است. تاریخ خونبار فلسطین یکسره چنین است. همه رسانه‌ها و بلندگوهای تبلیغاتی جهان در خدمت این تفکر هستند که جای «ظالم و مظلوم» عوض شوند. شعبده هنر و رسانه جهان غرب، این جا خودِ واقعی اش را نشان می‌دهد که می‌کوشد تاریخ را تحریف و وارونه نشان دهد. نمونه‌اش همین قتل عام مردم بی‌گناه مردم غزه توسط غاصبان قبله اول مسلمین است. در چند ماه گذشته این رژیم حجمی باور نکردنی از قساوت، سبعیت و کشتار زنان و کودکان و کهنسالان را به نمایش گذاشته است. در همه این سال‌ها چنین تبلیغ شده که ارتش این رژیم شکست ناپذیر است و هیچ قدرتی توان گذشتن از این سد را ندارد. ولی آن هیمنه پوشالی دشمن کودک‌کش، سرانجام در یک شب فرو ریخت…

سرانجام آن شب بزرگ فرا رسید. شبی که اشک شوق مادران داغدیده غزه بر گونه‌هایشان لغزید. شبی که در آسمانِ چشم کودکان یتیم رفح هبوط ستاره‌های نورانی در سرزمین‌های اشغالی پیام آور شادی شد و چشم جهانیان به خنده های مردم بی‌پناه و مظلوم فلسطین روشن شد. شبی که سفیر هر موشک، خنیاگر پیامی از طلیعه فردایی روشن شد. شبی که آغاز فردایی تازه برای مردمی شد که سالهاست خنده را از یاد برده بودند. شبی که صاعقه‌وار ابابیل زمان، سجیل را بر لشگر ابرهه فرو ریخت؛ این آغاز راهی تازه و امید بخش برای رهایی مردم فلسطین است.

بامداد ۲۶ فروردین، چشمان جهان، نظاره گر نمایش اقتدار و غرور یک ملت بزرگ بود و منحنی نورانی حرکت موشک‌ها در آسمان تاریخ و جوامع، نقش بست.

آن شب لحظات زیبایی برای خاورمیانه و جهان اسلام رقم خورد؛ و حال، تصویر این لحظات باید در ذهن‌ها ثبت و در تاریخ، ماندگار شود.

وظیفه تک تک ماست که این حماسه را به زیباترین و رساترین شکل جاودانه کنیم، و چنانچه، غفلت کرده و پیام این عملیات شعف‌انگیز را صادقانه، درست و رسا تبیین نکنیم و از کنار آن، بی تفاوت عبور کنیم و راویان صادقی نباشیم، بی‌گمان، مانند همیشه، امپراطوری رسانه‌ای غرب، آن را وارونه جلوه خواهد داد.

رسالت هنرمندان و سینماگران در روایت دقیق، انتقال پیام این عملیات غرورانگیز و مسئولیت تبیین و آگاهی‌بخشی پیرامون آن به جامعه‌ و جهان بس خطیر و حساس خواهد بود.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا