استقبال بی‌نظیر از «جنگ داخلیِ» آمریکا

در حالیکه طی ماه‌های اخیر درخواست‌ها برای جدایی تگزاس از ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است، فیلم بحث‌برانگیز «جنگ داخلی» به کارگردانی و نویسندگی الکس گارلند با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و بهترین رکورد افتتاحیه را برای کمپانی ای٢۴ رقم زد.
به گزارش ددلاین، «جنگ داخلی» در نمایش افتتاحیه روز پنجشنبه در گیشه به رقمی نزدیک به سه میلیون دلار و در جمعه نزدیک به ١١ میلیون دلار رسید و در روز شنبه نیز به فروش خوب خود ادامه داد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این فیلم تا آخر هفته به راحتی به مبلغی بین ٢٤ تا ٢٧ میلیون دلار دست خواهد یافت و قادر خواهد بود رکورد افتتاحیه پایان هفته را برای ای٢۴ رقم بزند.رکورد بالاترین افتتاحیه آخر هفته با رقم ١٣/۶ میلیون در ای٢۴ به فیلم ترسناک آری استر «موروثی» در سال ٢٠١٨ تعلق دارد که در نمایش افتتاحیه پنجشنبه به رقم ١/٣ میلیون دست یافته بود.
داستان «جنگ داخلی» در آمریکایی ازهم‌گسیخته اتفاق می‌افتد. کریستن دانست، واگنر مورا و کیلی اسپینی در نقش خبرنگار در بحبوحه جنگ داخلی آمریکا راهی واشنگتن می‌شوند تا وقایع جنگ را به ثبت برسانند.کالیفرنیا و تگزاس به هم پیوسته‌اند، درحالیکه دیگر ایالت‌های وفادار به دولت فدرال با هم متحد شده و به دفاع در مقابل حملات آنها می‌پردازند. نیک آفرمن در نقش رئیس جمهور، استیون مک کینلی و جسی پلمونس از دیگر بازیگران فیلم هستند.
بنابر گزارش‌ها، فیلم قصد دارد اهمیت نقش رسانه‌ها را در زمان جنگ به تصویر بکشد و کمتر وارد جزئیات مسائل سیاسی می‌شود.گارلند به نیویورک تایمز گفت: «می‌خواهم فیلمی درباره خبرنگارها بسازم؛ جایی که خبرنگارها قهرمان هستند.»واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت در حالیکه تنها چند ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، فیلم گارلند، با توجه به موضوعش، یکی از حساس‌ترین آثار سال به شمار می‌رود.
«جنگ داخلی» پرهزینه‌ترین ساخته ای٢۴ است که با وجود خشونت و انفجارهای سنگین جنگی حدود ٥٠ میلیون دلار هزینه داشته است. البته فیلم قابلیت این را دارد که بیشترین درآمد را برای این کمپانی رقم بزند و جایگزین بلاک‌باستر پرطرفدار کنونی «گودزیلا علیه کنگ: امپراتوری جدید» شود.امتیاز «جنگ داخلی» تاکنون در راتن تومیتوز از بین بحدود ۲٤٠ مطلب، ٨٣ درصد و امتیاز مخاطبان نیز حدود ٧٥ درصد است. اما در سینما اسکور توانست نمره B- را به دست آورد.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا