کارگردان «پدرخوانده» با آخرین فیلمش تماشاگران را شگفت‌زده کرد

«مگالوپولیس» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا که پس از چهار دهه تلاش و در نهایت با بودجه سنگین و شخصی ساخته شد، با حضور خانواده، دوستان، فیلم‌سازان، مدیران استودیوها و بازیگران، نخستین اکران خصوصی‌اش را تجربه کرد و همگان را به تحسین واداشت.
در این فیلم دو ساعت و سیزده دقیقه‌ای، کاپولا گذشته و آینده را بهم پیوند می‌زند. شهر کوچکی در نیویورک بر اثر حادثه‌ای ویران می‌شود و تقابلی بین مردی جاه‌طلب و آرمان‌گرا، با شهردار که دشمن قسم‌خورده‌ اوست، شکل می‌گیرد. مباحثه بر سر بازسازی شهر است؛ از یک سو، ساخت آرمان‌شهری با مواد تجدیدپذیر، و از سوی دیگر دلالی، قدرت، فساد، آسیب به قشر محروم هسته مرکزی آخرین اثر کاپولا را شکل می‌دهد. پس از اولین اکران فیلم، تشویق حضار احساسات کاپولا را برانگیخت و در نهایت بازخوردهای مثبت زیادی به همراه داشت. بر اساس شنیده‌ها، نسخه‌ نمایش داده شده، نسخه نهایی فیلم است.تماشاگران «مگالوپولیس» را «یادآور فیلم‌های تجربی دهه شصت، جذاب و سرگرم‌کننده، آوانگارد، بسیار شخصی با جلوه‌های بصری چشمگیر» توصیف کرده‌اند.
درایور نگرش و کشمکش‌های پروتوگانیست «مگالوپلیس» را شبیه کاپولا توصیف کرده بود و خود کاپولا فیلم را «داستانی عاشقانه».اکنون کاپولا در تلاش است تا با یک کمپانی برای پخش فیلم قرارداد ببندد تا برای اکران عمومی در سراسر جهان تصمیم بگیرند.درحالی‌که به‌ زودی جشنواره کن آغاز می‌شود و پس از آن در پائیز فستیوال فیلم ونیز، تلوراید و تورنتو در راه هستند، سازنده «اینک آخرالزمان» اعلام کرده تا وقتی که زمانبندی اکران فیلم جدیدش به صورت گسترده تعیین نشود، علاقه‌ای به ارسال فیلم به جشنواره‌های سینمایی ندارد.
آدام درایور، فارست ویتاکر، ناتالی امانوئل، جان ویت، لارنس فیشبرن، آبری پلازا، شیا لابوف، کلوئه فاینمن، کاترین هانتر و داستین هافمن از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. خالق «پدرخوانده» حدود چهل سال برای به اتمام رساندن «مگالوپولیس» تلاش کرده است. با کاهش سی پوندی وزن، تمام توان خود را برای تکمیل فیلم‌نامه به کار گرفت و ١٢٠ میلیون دلار برای این اثر هزینه کرد و اکنون در ٨۴ سالگی با بی‌اعتنایی نسبت به شایعات مبنی بر بازنشستگی می‌گوید که «فیلم بزرگ و سختی بود ولی پایان کار من نیست».

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا