نگاهی به سریال‌های چند فصلی؛ یک پایان خوش، یا یک تلخی ادامه دار؟

ساخت فصل‌های ادامه دار برای سریال‌های موفق تجربه‌ای است که گاهی بسیار موفق و گاهی بسیار شکست خورده است.
این فصلش دیگه مثل قسمت‌های اول نشد؛ این شاید جمله بسیاری از ما بعد از دیدن فصل‌های بعدی یک سریال موفق باشد.فصل جدید سریال پرطرفدار نون خ از شب گذشته شروع شده و سعید آقاخانی در حالی که این سریال آمار بازدید خوبی هم در فصل گذشته داشت، در صفحه شخصی خود اعلام کرد که این فصل آخرین فصل نون خ خواهد بود.
پیش از این سریال‌های بسیاری مانند پایتخت، گاندو و دردسرهای عظیم در چند فصل ساخته شده‌اند؛ تقریبا ۱۵ سریال ایرانی این شرایط را تجربه کرده‌اند.
۲ سریال دنباله دار در نوروز و رمضان سال جاری روی آنتن رفتند، زیر خاکی و نون خ که سازندگان هر دو سریال به‌گونه‌ای اعلام کردند که دیگر فصل جدیدی را نخواهند ساخت.
سریال‌ها و حتی سینمایی‌های جذاب در تمام دنیا با احترام به مخاطبشان قسمت‌ها و فصل‌های بعدی را هم می‌سازند، اما استقبال از این ادامه‌ها همیشگی نیست.
برخی سازندگان معتقدند که ساخت ادامه‌دار یک اثر موفق تضمین بیشتری برای جذب مخاطب دارد و بهتر از ساخت یک برند جدید است.برخی منتقدان هم می‌گویند که ساخت ادامه یک اثر جذاب به دلیل توقع مخاطب سخت‌تر است و شخصیت‌های یک اثر هم کشش مشخصی دارند.
در تمام دنیا یک اثر از بدو تولد با میزان فصل و قسمت مشخص تولید می‌شود.در مقابل اگر سریالی با اقبال مخاطب روبه‌رو شود با پیش تولید جدی ساخته شده و اگر کشش لازم را نداشته باشد با ساخت برنامه‌های ترکیبی ادامه مسیر می‌دهد.
منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا