78 سالگی رضا بابک؛هنرمندی با یک آرزوی بزرگ برای آینده سینما

تقویم اسفند ورق خورد و در ٢٠ اسفند رسیدیم به نامی آشنا، «رضا بابک» بازیگری که حضورش در سینما را مقابل دوربین بهرام بیضایی آغاز کرد اما آرزو دارد جوانان امروز دوران طلایی بزرگان سینما را تکرار کنند.

متولدین اسفند، بخصوص دهه پایانی اسفند شاید جزو مظلوم‌ترین افراد باشند. فکر کنید روز تولد شما همزمان با خانه تکانی و شلوغی ها و خریدهای شب عید شده است. حالا اگر سوپراستار و چهره شناخته شده‌ای باشی که رسانه‌ها هم کم‌تر یادت می‌کنند. چراکه در این ماه اکثر خبرها حول محور خبرهای سریال‌های نوروزی شبکه‌های سیما و فیلم‌هایی است که قرار است در نوروز اکران شود. امسال سنت‌شکنی کردیم و دور اسامی هنرمندانی که در ماه اسفند متولد شده‌اند خط قرمزی کشیدیم تا در شلوغی‌ها و بدو بدوهای این ماه یادمان نرود زادروزشان را تبریک بگوییم. تقویم اسفند ورق خورد و در ٢٠ اسفند رسیدیم به نامی آشنا، «رضا بابک» بازیگری که حضورش در سینما را مقابل دوربین بهرام بیضایی آغاز کرد.
 
شاید شما «رضا بابک» را با بازی در سریال «آرایشگاه زیبا» یکی از پربیننده ترین و محبوب ترین سریال‌های ایرانی به خاطر بیاورید، اما اکثر متولدین دهه شصت و هفتاد او را با بازی در سریال محبوب «خانه ما» به خاطر دارند.رضا بابک علاوه بر بازیگر، صداپیشه متبحر و با سابقه‌ای است. اگر در کودکی سریال عروسکی «خونه مادر بزرگه» را دیده باشید باید بدانید که بابک صداپیشه آقای حنایی بوده است. و خبر خوبَتر اینکه او قرار است در فصل جدید پویانمایی «شکرستان» راوی این مجموعه باشد. او جزو اولین نفراتی بود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گروه تئاتر کانون را تاسیس کرد گ این موضوع نشان می‌دهد که بابک همیشه دغدغه کودکان و نوجوانان را داشته است و بعدها با حضور در فیلم‌های مربوط به این گروه سنی سعی کرد تا از راهی که آغاز کرده تست فاصله نگیرد.

وی در مصاحبه‌ای در باب اهمیت ساخت آثار در حوزه کودک و نوجوان گفته بود:کار‌هایی هست که مخصوص کودک خردسال است، اما جدای از آن می‌توان کار‌هایی در زمینه سینما و تئاتر ساخت که کل خانواده را به سالن بکشانید یعنی متنی نباشد که فقط به درد بزرگسال یا آدم تحصیل کرده یا دانشجو بخورد.او چندی پیش در مراسمی از حال بد سینمای ایران گفته بود و افزود: دلم می‌خواهد دوران بزرگان سینما را، این بچه‌ها و جوانان نیز تکرار کنند.امید داریم تا این آرزوی رضا بابک در آستانه ٧٨ سالگی او اجابت شود و شاهد درخشش نسلی طلایی در سینمای ایران باشیم.بابک در آثار فیلم‌های سینمایی سفر عشق، چریکهٔ تارا، ریحانه، ارثیه، لبهٔ تیغ، کودکانی از آب و گل، گربهٔ آوازه‌خوان، چشم‌هایم برای تو، عاشق فقیر، مرد آفتابی، به رنگ ارغوان، شوریده، دعوت و… حضور داشته و در مجموعه‌های تلویزیونی چون حکایت مسافر گمنام، ماه پنهان است، آرایشگاه زیبا، آینه، عسل و مثل، هوای تازه، خونهٔ عشق، خانه ما،گل بارون‌زده، یه وجب خاک، پاتوق، جست‌وجوگران و… نقش آفرینی کرده است.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا