حضرت علی‌اکبر(ع)، الگوی عزت و سعادت

ازدهم شعبان‌المعظم، سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و سرور جوانان اهل بهشت، بعنوان روز جوان نامگذاری شده که بهترین الگوی عملی برای این قشر در رسیدن به قله‌های عزت، سعادت و هویت یک جوان مسلمان در تراز انقلاب اسلامی است.

حضرت علی اکبر (ع) یک الگوی به تمام معنا در ابعاد مختلف سیره و منش برای عموم جوانان در طول تاریخ است که در شجاعت و ولایتمداری سرآمد و نماد عینی مجاهدت در راه دین، ارزش‌های الهی و مبارزه علیه مستکبران است.

حضرت علی اکبر (ع) نمونه بارزی از جوانانی است که او را سرور جوانان اهل بهشت می‌شناسند که در یازدهم شعبان ۴۳ قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در کنار پدر والامقامش حضرت امام حسین(ع) رشد و پرورش یافت و با سیره و روش اهل بیت(ع) آشنا شد.

وی دارای ظاهری زیبا و زبانی شیوا بود و در گفتار، وجاهت و خلق و خوی همانند جدش رسول خدا بود تا آنجا که پدر بزرگوارش می‌فرماید: هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می‌شدیم به چهره او می نگریستیم و در شجاعت و دلاوری همچون علی‌بن ابی‌طالب(ع) بود.

نسل جوان به دنبال یافتن الگو و سرمشق در زندگی در زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سایر موارد بر حسب ضرورت استروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان روز جوان نامگذاری شده و به همین مناسبت در بزرگداشت آن و همچنین ترویج روحیه ایمان، اخلاص ، شجاعت و همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها توسط مردم و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی، فعالیت‌های متعددی برگزار می‌شود.

در خصوص شخصیت والا و منش و فداکاری‌های حضرت علی (ع) و ضرورت تبیین آنها به نسل جوان و ترویج ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری و الگوگیری از آن جوان فداکار و بی‌نظیر تاریخ اسلام، جمعی از جامعه هدف و فعالان فرهنگی و دانشگاهی در گفت و گو با ایرنا به پرداختن به موضوع و تقویت آن تاکید کردند.

یکی از اساتید دانشگاه و عضو بسیج اساتید یزد با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: نسل جوان به دنبال یافتن الگو و سرمشق در زندگی در زوایای مختلف فرهنگی، اجتماعی و سایر موارد بر حسب ضرورت است.

حضرت علی‌اکبر(ع)، الگوی عزت و سعادت/ اجرای ۵۰ برنامه هفته جوان در یزد

دکتر “مهدی اسلام زاده ” با بیان اینکه حضرت علی اکبر (ع) دارای جمیع ویژگی‌های اخلاقی و ارزشی است افزود: باید خصوصیات حضرت علی اکبر (ع) در قالب‌های مختلف به خصوص در کتب درسی و دانشگاهی برای جوانان تبیین شود.

یکی از اساتید حوزه نیز از اینکه میلاد حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده اشاره کرد و گفت: برای اینکه نسل جوان در مسیر عزت و کمال حرکت کند به سرمشق نیاز دارد و هیچ فردی بهتر از حضرت علی اکبر (ع) نیست.

حجت‌الاسلام “سید حسین حسینی” افزود: تمامی خصوصیاتی که یک جوان برای رسیدن به قله‌های موفقیت در ابعاد مختلف نیاز دارد همه در وجود حضرت عل اکبر (ع) است و باید این ویژگی‌ها برای جامعه هدف تبیین شود.

“فاطمه زارع” یکی از فرهنگیان نیز با تبریک روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر (ع) گفت: سرمایه اصلی هر کشوری جوانان هستند که باید زمینه رشد و سعادت آنها بنحو مناسب فراهم شود.

وی بیان کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود در تهدید نرم، نسل جوان را با تولید محتوای نامناسب مورد هجمه شدید خود قرار داده‌اند و اگر حضرت علی اکبر (ع) الگوی جوانان قرار گیرد ترفند دشمنان نقش بر آب می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد هم با تبریک هفته جوانان از برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) در استان قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام “محمد حسین متوسل” افزود: تبیین مولفه‌های هویتی جوانان با پیروی به منش حضرت علی‌اکبر(ع) به دلیل جنگ فرهنگی دشمنان، موضوع مهمی است که باید در کنار برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلف بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

“رضا اعلایی “یکی از جوانان فعال که عضو تشکل انجمن‌های اسلامی است به اهمیت ارزش نهادن به نظر و بهره گیری از دیدگاه جامعه هدف به خصوص بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اشاره کرد.

وی بیان کرد: تاریخ گذشته انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی گویای این موضوع است که هر کجا به جوانان بهاء داده شده آنها در عرصه‌های مختلف سربلند امور را به خوبی انجام داده‌اند.

حضرت علی‌اکبر(ع)، الگوی عزت و سعادت/ اجرای ۵۰ برنامه هفته جوان در یزد

همچنین معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته جوان بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی شاخص در ۱۲ شهرستان استان پیش بینی شده که با همکاری و مشارکت و توسط جامعه هدف در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

“علیرضا محمدی” از مهمترین برنامه‌ها را شامل برگزاری جشن‌های مختلف، راه اندازی بازارچه، محافل انس با قرآن الکریم ، پویش بخشش جوانی ، دیدار با مسئولان و تکریم خانواده‌های شهیدان ، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، غبارروبی قبور مطهر شهیدان و برنامه‌های متنوع فرهنگی دیگر ذکر کرد.

وی از فعالیت ۱۱۴ تشکل مردم نهاد در حوزه جوانان در استان خبر داد که اکثر برنامه‌های بزرگداشت هفته جوان توسط آنها در یزد و مناطق مختلف پیگیری و برگزار می‌شود و توسعه و تقویت آنها جزء برنامه‌های محوری دولت است.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد با تبریک هفته جوان در خصوص خدماتی که تاکنون به آنها در استان شده اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری بیش از ۱۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.

“زهیر حاجی حسینی” با قدردانی از همراهی مردم و مسئولان با این اداره‌کل در انجام برنامه‌های مختلف در حوزه جوانان افزود: برگزاری ۲۷۰ کارگاه پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان و یک هزار و ۷۰۰ جلسه مشاوره رایگان توسط ۱۲ مرکز تخصصی جزء برنامه‌های مهمی است که انجام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد به راهبرد دشمنان علیه نسل جوان اشاره کرد و گفت: ایجاد ناامیدی از آینده جزو برنامه‌های مهمی است که دشمنان به دنبال آن هستند و باید با جهاد تبیین، خدمات نظام و انقلاب اسلامی برای نسل جوان با جدیت و دقت بازگو شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا