گیشه 1403در انتظار رکورد؛ «فسیل»آینده سینما کدام فیلم است؟

فیلم سینمایی «فسیل» یک اتفاق ویژه در سال جاری سینمای ایران بود، فیلمی با بیش از 300 میلیارد تومان فروش که جانی دوباره به گیشه سینمای ایران داد، حالا سوال اصلی اینجا است که سال آینده کدام آثار محور فروش سینما می‌شوند؟

بیش از نیمی از فروش هزار میلیارد تومانی سینما در سال جاری مختص به آثاری مثل «فسیل»،‌ «هتل» و «شهر هرت» است،‌ اتفاقی که نشان دهنده اهمیت کمدی در گیشه سینمای ایران است.حالا و با توجه به این اتفاق اهالی سینما در انتظار بسته اکران سال آینده نشسته‌اند تا مشخص شود آیا این رکورد در سال 1403 تکرار می‌شود.در ادامه نگاهی به آثار احتمالی اکران در سال آینده که پتانسل موفقیت در گیشه را دارند خواهیم داشت.


«تمساح خونی»؛ شانس اول درخشش در اکران

اولین ساخته جواد عزتی از دو عنصر محبوبیت سازنده،‌ محبوبیت ژانر و البته کشش داستان برخوردار است.به‌نظر بسیاری از کارشناسان این فیلم امکان جابجا کردن رکوردهای فروش را نیز دارد.«تمساح خونی»‌علاوه‌بر امکان موفقیت در گیشه فیلمی منتقد پسند است،‌ این فیلم در جشنواره فیلم فجر هم مورد اقبال قرار گرفت و جواد عزتی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی اول را دریافت کرد.

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ امید به تیم پرستاره

ساخته سروش صحت چندین بازیگر چهره را در داستانی کمدی کنار هم قرار داده است.شاید اکران این فیلم به سال آینده نرسد،‌ اما قطعا هر زمان که اکران شود با اقبال خوبی مواجه خواهد شد،‌ هرچند که این فیلم در جشنواره فیلم فجر موفقیتی نداشت و مورد انتقاد برخی از اصحاب رسانه بود.

«زودپز»؛ در انتظار فیلم نرسیده به فجر

فیلم سینمایی «زودپز» ساخته رامبد جوان با ترکیب دو بازیگر نام آشنا در صدر اخبار قرار گرفت‌، اما به جشنواره فیلم فجر نرسید و فیلمبرداری آن چند روز بعد از اتمام کار هیئت انتخاب جشنواره به پایان رسید.این فیلم هم با توجه به ژانر کمدی،‌ حضور نوید محمدزاده و محسن تنابنده و البته نام رامبد جوان امکان موفقیت در گیشه در صورت اکران را خواهد داشت.

«هفتادسی»؛ اولین کارگردانی بازیگر پرمخاطب

«هفتادسی» اولین کارگردانی بهرام افشاری است،‌ بازیگری که در گیشه سال جاری با «فسیل» درخشیده و به بازیگر پرمخاطب سینما تبدیل شده است.حضور خود بهرام افشاری و هم‌بازی بودن او با هوتن شکیبا امید این فیلم را برای موفقیت در گیشه سینما افزایش داده است.

«تگزاس3»؛ ادامه یک مسیر امتحان شده

دو سری از این فیلم سینمایی موفقیتی نسبی در گیشه سینما ثبت کرده است؛ ترکیب بازی پژمان جمشیدی و سام درخشانی از دلایل موفقیت این اثر در جذب مخاطب بوده و مسعود اطیابی قصد دارد تا این ترکیب را برای بار سوم استفاده کند.این فیلم هم در صورت اکران می‌تواند به اقتصاد سینما کمک کند.

«ساعت 6 صبح»؛ ناشناخته اما با امید فروش

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مهران مدیری و با تهیه‌کنندگی علی اوجی ساخته شده است.سمیرا حسن‌پور، مهرداد صدیقیان، مونا فرجاد، تینو صالحی، سعید زارعی، مهران مدیری و جمعی از بازیگران تئاتر و سینما در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. حواشی عدم انتخاب این فیلم در جشنواره فیلم فجر و نظرات یکی از اعضا هیئت انتخاب در رابطه با آن از مواردی است که برای ساخته مهران مدیری پیش آمده است.کیفیت این فیلم هم ناشناخته است، اما از شانس‌های گیشه در زمان اکرانش محسوب می‌شود.

 

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا