«انیمیشن» نیاز به دیده شدن و نقد دارد/ اینکه «سیمرغ» را چه کسی می گیرد در «بخش انیمیشن» چندان مهم نیست!

کارگردان «رویا شهر» مطرح کرد:

محسن عنایتی کارگردان انیمیشن «رویا شهر» که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: خوشبختانه در ایام جشنواره قدرت نمایی انیمیشن بیش از زمان های دیگر است. من امیدوارم «رویا شهر» در کنار سایر انیمیشن های دیگر بازخورد و خروجی خوبی داشته باشد.

وی افزود: «رویا شهر» داستان یک پسر بچه ای ۱۱ ساله ای است که می خواهد با یک گوی اسرارآمیز شهرش را که در حال نابودی است نجات دهد. مخاطبان هدف ما کودکان و والدین شان هستند و ما تمام تلاش مان را به کار بردیم تا مثل کار قبلی تیم مان یعنی انیمیشن «بنیامین» کاری کنیم که پدر و مادرها وقتی فرزندان شان را به سینما می برند خسته نشوند و آن ها هم مانند بچه های شان از فیلم لذت ببرند.

عنایتی سپس در خصوص اهمیت جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: من قبلاً هم افتخار حضور در این معتبرترین رویداد سینمایی کشور را داشته ام و معتقدم حضور انیمیشن سازان در جشنواره بسیار مهم است چرا که انیمیشن نیاز به دیده شدن و نقد دارد و در فضای جشنواره مخاطبان و منتقدان حرفه ای سینما به خوبی این آثار را می بینند و نقد و بررسی می کنند.

این کارگردان تأکید کرد: اصولاً جشنواره مخاطبانش حرفه ای تر از آنچه در طول سال در سینما وجود دارد هستند. این خیلی برای ما مهم است. همینطور مطبوعات و رسانه بسیار مهم هستند. مطالب آن ها بسیار کمک کننده است. جشنواره باعث می شود صنعت انیمیشن که به سختی تولید می شود حتی برای مدت کوتاهی هم که شده مورد توجه قرار بگیرد.

کارگردان انیمیشن سینمایی «بنامین» خاطرنشان کرد: من امیدوارم مسئولان تلاش خود را برای حمایت از صنعت انیمیشن بیشتر کنند و به ویژه تدبیری داشته باشند تا در زمان اکران آثار انیمیشن مخاطبان هدف ترغیب شوند که به تماشای این آثار بنشینند.

عنایتی در بخش دیگری از این گفتگو گفت: اداره کل اجتماعی شهرداری و حوزه هنری و موسسه مهوا با ما برای تولید این اثر مشارکت کردند و ساخت «رویا شهر» ۳ سال و نیم طول کشید. ما ۶ ماه پیش تولید داشتیم و ۳ سال هم زمان برد تا کار را به سرانجام برسانیم.

وی در پایان این گفتگو در پاسخ به این سوأل که آیا به گرفتن سیمرغ در جشنواره فکر می کند یا خیر اظهار داشت: اینکه سیمرغ را چه کسی می گیرد در انیمیشن چندان مهم نیست! اینکه آثار انیمیشن دیده می شوند مهم است. خوشبختانه در ایام جشنواره قدرت نمایی انیمیشن بیش از زمان های دیگر است. من امیدوارم «رویا شهر» در کنار سایر انیمیشن های دیگر بازخورد و خروجی خوبی داشته باشد. قطعاً ما اگر این افتخار را داشته باشیم که سیمرغ جشنواره را هم ببریم بسیار خوشحال خواهیم شد و برای ادامه این مسیر در آینده امیدوارتر خواهیم شد.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا