آلخاندرو آمنابار سروانتس را به سینما می‌آورد

بازگشت سازنده «دیگران»؛

کارگردان اسپانیایی می‌گوید وقت آن رسیده تا داستان زندگی خودِ داستان سرای بزرگ خالق «دن کیشوت» را بشنویم.

استان زندگی میگل د سروانتس در قالب فیلمی با نام «اسیر» توسط آلخاندرو آمنابار به سینماها می‌آید.

فیلمبرداری این فیلم قرار است در آوریل با عنوان «اسیر» شروع شود تا یک فیلم حماسی تاریخی از آلخاندرو آمنابار که با «دریای درون» اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد، شکل بگیرد.

«فیلم کانستلیشن» فروش جهانی این پروژه را با ارایه آن به خریداران در بازار فیلم اروپا آغاز کرده است.

این فیلم بر زندگی میگل د سروانتس، نویسنده رمان «دن کیشوت» متمرکز است. سروانتس وقتی ۲۸ ساله بود توسط «مورها» در الجزایر به اسارت درآمد و از همانجا خلاقیت او بروز کرد.

خولیو پنیا بازیگر «برلین» و «از ورای پنجره من» در کنار الساندرو بورگی بازیگر «هشت کوه» در این فیلم بازی می‌کنند و الکس کاتالان فیلمبردار «دوست داشتن پابلو» و «زمانی در جنگ» فیلمبرداری فیلم را بر عهده خواهد داشت.

این فیلم با بودجه ۱۵ میلیون دلاری در لوکیشن‌هایی از اسپانیا از جمله والنسیا، آلیکانته و سویا فیلمبرداری خواهد شد و استودیو موشن پیکچرز والت دیزنی این فیلم را سال آینده در اسپانیا اکران می‌کند.

داستان فیلم در سال ۱۵۷۵ در الجزیره می‌گذرد. سروانتس که سرباز ۲۸ ساله مجروح نیروی دریایی اسپانیا است، توسط عثمانی‌ها اسیر می‌شود و اگر هموطنانش نتوانند به زودی باج آزاد شدن او را بپردازند، مرگ بی‌رحمانه‌ای انتظارش را می‌کشد. در چنین وضعیتی سروانتس در محدوده سلول خود پناهگاه شگفت‌انگیزی را کشف می‌کند: هنر داستان سرایی.

در معرفی فیلم آمده است: داستان‌های سروانتس که از مقاومت و امید ساخته شده، هم‌بندانش را مجذوب می‌کند و توجه حسن، شخصیت مرموز و ترسناک الجزیره را به خود جلب و رابطه‌ای پنهانی بین اسیر و اسیرکننده ایجاد می‌کند. در میان تنش‌های فزاینده در شهر، سوء‌ظن افزایش می‌یابد و سروانتس، متاثر از حس تزلزل ناپذیر خوش‌بینی درونی‌اش، طرحی جسورانه برای آزادی می‌ریزد.

آمنابار سازنده فیلم‌هایی چون «چشمانت را باز کن» و «دیگران» گفت: در این فیلم، مانند فیلم‌های قبلی‌ام، با تضادهایی بازی خواهم کرد که بین واقعیت تاریک زندگی میگل د سروانتس و قدرت جریان دارد. از تلاش‌های حماسی برای فرار و بدبختی‌های اسارت و ظلم اسیرکنندگانش و بهشت شادی در خیابان‌های الجزایر. میگل د سروانتس همه اینها را تجربه کرد و این دقیقاً همان چیزی است که اومانیسم و ‌پیچیدگی کار او را شکل داد. او در آن زمان همه این چیزها را می‌نوشت و یکی از روایت‌های او همان «دن کیشوت» است که پیشتر عنوان «اسیر» برایش انتخاب شده بود و از تجربیات زندگی خود او ریشه گرفته است.

وی افزود: اما میگل د سروانتس یک داستان بزرگ ناگفته باقی گذاشت: داستان زندگی خودش و حالا وقت آن است که آن را بشنویم.

آمنابار که نویسنده، کارگردان و آهنگساز ۵۲ ساله شیلیایی-اسپانیایی است، آهنگ فیلم را نیز خودش می‌سازد.

فابین وسترهوف از فیلم کانسلیشن توانایی هیجان‌انگیز الخاندرو آمنابار در فرو رفتن در ذهن و روان یک شخصیت را بی‌نظیر خواند و گفت: دیدن جهان از چشمان یکی از نمادین‌ترین نابغه‌های ادبی دنیا در تقاطع ۲ تمدن، برای همه لذت‌بخش خواهد بود.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا