بیم و امیدهای بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر

بلیت‌فروشی صبح امروز جشنواره فیلم فجر اگرچه با استقبال خوب مخاطبان همراه بود اما محدود کردن این فرآیند به فروش بلیت‌های نیمه نخست جشنواره، علامت سوال بزرگی است که می‌تواند تبعاتی را برای این رویداد رقم بزند.

بلیت‌فروشی فیلم‌های جشنواره فجر در حالی از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد که استقبال خوبی از این رویداد به عمل آمد. البته در بحث بلیت‌فروشی، همواره در ادوار مختلف، استقبال قابل‌توجهی از سوی مخاطبان صورت می‌گرفت و طبیعی بود که ۴ سامانه فروش بلیت، دقایقی پرترافیکی را در آغاز فروش بلیت سپری کنند.

البته برخی از این ۴ درگاه، اختلال‌های لحظه‌ای را تجربه کردند که در این میان، گیشه ۷، از کندی بیشتری نسبت به ۳ سامانه دیگر برخوردار بود.

۳ فیلم موفق شدند تا در کمتر از ۱۵ دقیقه، بلیت‌ تمام سانس‌های خود تا ۱۶ بهمن را به فروش برسانند که صبحانه با زرافه‌ها، تمساح خونی و بی‌بدن، ترکیب این فیلم‌ها را تشکیل می‌دهند.

همچنین از نخستین دقایق بلیت‌فروشی، پای بازار سیاه نیز به آثار جشنواره باز شده به‌طوری که بلیت برخی فیلم‌ها نظیر تمساح خونی، صبحانه با زرافه‌ها و شه‌سوار در بازار سیاه با قیمت‌های ۱۲۰ و ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

از نخستین دقایق بلیت‌فروشی، پای بازار سیاه نیز به آثار جشنواره باز شده به‌طوری که بلیت برخی فیلم‌ها نظیر تمساح خونی، صبحانه با زرافه‌ها و شه‌سوار در بازار سیاه با قیمت‌های ۱۲۰ و ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد

نکته قابل‌توجه راجع بلیت‌فروشی امروز آن‌که در اتفاقی کم‌سابقه، بلیت‌فروشی تنها برای نیمه نخست جشنواره در دسترس قرار گرفته و مشخص نیست به چه دلیل این اقدام که نیاز به آسیب‌شناسی دارد، بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است. همچنین تاکنون تاریخی برای بلیت‌فروشی نیمه دوم جشنواره معین نشده است.

البته که معادلات برای بلیت‌فروشی نیمه دوم جشنواره، با علامت سوال‌هایی همراه است چرا که طی یک هفته آتی، نخستین نقدها از آثار منتشر می‌شود و مخاطبان، با آگاهی بیشتری نسبت به خرید بلیت اقدام می‌کنند و همین رویکرد، اگرچه برای تعدادی فیلم با افزایش تقاضا همراه خواهد شد اما احتمالا فیلم‌های بیشتری مشمول عدم‌اقبال می‌شوند و این اتفاق طبیعتا نمی‌تواند به سود جشنواره تمام شود.

جای امیدواری وجود دارد که سینماها از همان روزهای نخست، سانس‌های فوق‌العاده را برگزار کنند.

تجربه نشان داده که این اتفاق هیچ منافاتی با میزان استقبال از آن فیلم‌ها طی روزهای انتهایی ندارد. طبیعتا فیلمی به سانس فوق‌العاده می‌رسد که از اقبال بیشتری برخوردار است و رضایت مخاطبان خود را جلب کرده بنابراین فرآیند استقبال از چنین فیلم‌هایی طی نیمه دوم جشنواره، با توجه به تبلیغات دهان‌به‌دهان و اخبار مثبتی که از آن آثار در رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر می‌شود، عطش مخاطبان بیشتری را برای تماشا به همراه دارد و این اتفاق نمی‌تواند به روند اکران روزهای انتهایی فیلم خللی وارد کند.

بیم و امیدهای بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر

بنابراین امیدوار هستیم که مجوز سانس‌های فوق‌العاده، از همان نخستین روزهای جشنواره‌، به سینماها اعطا شود. این رویه سبب خواهد شد ضربه‌شست تبعات بلیت‌فروشی تا ۱۶ بهمن، تا حدودی گرفته شده و رضایت بیشتری از سوی مخاطبان حاصل شود. همچنین با توجه به محدودیت سانس‌های روزانه برای سینماها، این رویه کمک بیشتری به چرخش آثار و اکران بیشتر می‌انجامد و فیلم‌ها در رقابت بازار آزاد، محک خواهند خورد.

ستاد برگزاری جشنواره با تعامل خوبی که با سینماها برقرار می‌کند می‌تواند رضایت بیشتری از عملکردهای قابل‌قبول خود به دست آورد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا