چالش اصلی «سرنخ» در نگارش متون مسابقه بر اساس پرونده‌های واقعی بود

فصل جدید برنامه سرنخ با بازنگری و طراحی هنرمندانه و حرفه‌ای و رفع کاستی‌های گذشته در ۵۲ قسمت تولید شده است.

سرنخ به عنوان یک مسابقه جنایی پلیسی مخاطب را با حل مسئله پرونده‌هایی واقعی ولی با ایفای نقش بازیگران درگیر می‌کند و با طراحی فضای تعاملی در مراحل مختلف امکان اظهار نظر و تشخیص مجرم را از میان مظنونین با بررسی شواهد، سرنخ‌ها و بازجویی برای مخاطبان در خانه از طریق درگاه‌های مختلف فراهم می‌آورد.

این فصل از برنامه سرنخ با بازنگری و طراحی هنرمندانه و حرفه‌ای و رفع کاستی‌های گذشته در ۵۲ قسمت و با تهیه‌کنندگی و اجرای آریا طاهری تولید شده و درحال پخش از شبکه نسیم است. به همین دلیل گفت‌وگویی با او داشتیم در ادامه می خوانید:

این شب‌ها مخاطبان برنامه سرنخ را می‌بینند درباره جزئیات ساخت این برنامه بفرمایید؟

طاهری: این سری مسابقه سرنخ خیلی پیچیده و بزرگ است، چون ترکیبی از بخش استودیویی، مستند و نمایشی است، یعنی در هر برنامه مخاطب مستندی از پرونده و شرح ماجرا، نمایشی از حضور کارآگاه و تیم تحقیق در صحنه جرم و بخش بازجویی‌ها در استودیو را می‌بیند. برنامه‌ریزی تولید این اثر در ۵۰ قسمت تا رسیدن آن به آنتن تلاش مضاعفی می‌طلبید.

چه چالش‌هایی برای ساخت برنامه داشتید؟

طاهری: چالش اصلی سرنخ در نگارش متون مسابقه بر اساس پرونده‌های واقعی بود. هر قسمت از این برنامه ترکیبی از چند پرونده است که ماهیت مسابقه داشته باشد و اصل روایت آن برای مخاطب کشش و جذابیت داشته باشد. از طرفی مظنونین هر پرونده بازیگرانی هستند که بر اساس سوال شرکت‌کنندگان بداهه پاسخ می‌دهند که تعداد آن‌ها بیش از ۲۰۰ بازیگر تئاتر بوده است و انتخاب و راهبری آن‌ها چالش بزرگی بوده است. از طرفی چینش و انتخاب سرنخ‌ها در هر پرونده به گونه‌ای بوده است که بر سخت‌تر شدن پرونده‌ها افزون کند.

واکنش‌های مخاطبان چگونه است؟ بیشتر چه سوالاتی از شما می‌پرسند؟

طاهری: مخاطبان بیشتر در خصوص واقعی بودن پرونده‌ها و اینکه آیا این پرونده‌ها حل شده اند یا نه سوال می‌کنند؛ که پاسخ مشخص است.

موضوع برنامه چقدر می‌تواند برای مخاطبان تاثیرگذار باشد؟

طاهری: سرنخ در دراز مدت می‌تواند آثار کاهش جرائم خشن را به همراه داشته باشد، چرا که مخاطب حس می‌کند که به هر روش و ترفندی دست به اقدام مجرمانه بزند پلیس او را پیدا خواهد کرد. به این طریق از راه آموزش غیر مستقیم کاهش جرائم را خواهیم دید.

ارتباط شما با مخاطبان در زمان پخش چگونه است؟

طاهری: ما در هر برنامه دو شرکت‌کننده به عنوان دستیار کارآگاه داریم، اما برای تعامل بیشتر با مخاطبان با ایجاد سامانه پیامکی قصد در مشارکت هرچه بیشتر آنان با برنامه را داریم که در این خصوص موفق عمل کرده‌ایم.

کلام پایانی؟

طاهری: سرنخ مسابقه‌ای هست که کپی نداشته است و ایده اولیه گذاردن افراد عادی جامعه در پست‌های حساس و دور انتظار را پایه گذاری کرده است. سرنخ با همکاری شبکه نسیم و معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا تولید شده که علاقه‌مندان میتوانند آن را در روز‌های پایانی هفته ساعت ۱۹ تماشا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا