چرا جشنواره موسیقی فجر تنها 5 روز برگزار می‌شود؟

رضا مهدوی دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با اشاره به تعداد روزهای کمتر جشنواره موسیقی فجر نسبت به تئاتر و فیلم از کمبود بودجه در این حوزه خبر داد.

هر سال از اول بهمن ماه زنگ آغاز جشنواره‌های هنری فجر با برگزاری جشنواره تئاتر زده می‌شود و پس از آن جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار می‌شود. جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هنری کشور در بازه زمانی 12 تا 22 بهمن هرسال برگزار می‌شود و در نهایت موسیقی فجر پایان‌بخش جشنواره‌های هنری خواهد بود.

نکته قابل تامل تعداد روزهای محدود‌تر جشنواره موسیقی فجر نسبت به دیگر جشنواره‌های هنری فجر است، بطوریکه دو جشنواره تئاتر و فیلم فجر در یک بازه زمانی 10 روزه برگزار می‌شوند و هنرهای تجسمی فجر نیز یک بازه زمانی 20 روزه را در برمی‌گیرد اما جشنواره موسیقی فجر تنها در 5 روز میزبان علاقه‌مندان این حوزه خواهد بود.

رضا مهدوی دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره کاهش روزهای جشنواره موسیقی فجر نسبت به دیگر جشنواره‌های هنری مرتبط با فجر  اظهار داشت:  مگر دهه فجر ده روز نیست؛ چرا  تئاتر و موسیقی ۱۰ روز برگزار می‌شوند اما موسیقی تنها ۵ روز است. موسیقی تا دهه ۷۰ ده روز بوده، اما به دلیل کاهش بودجه روزهای آن کاهش یافت و از ۸ روز به ۵ روز اجرا رسید.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کمبود بودجه ما مجبور به کاهش روزها هستیم؛ ما اگر بودجه درستی داشته باشیم و آن چند برابر شود می‌توانیم هر ۱۰ روز را برگزار کنیم که به کمک روزهای افزوده بخش‌های مختلف به جشنواره موسیقی اضافه می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: ما در حال حاضر با توجه به کمبود وقت، نمی‌دانیم جدول زمان‌بندی را به چه صورت ببندیم. گروه‌های مختلفی شرکت کردند و ما ۴۷۲ درخواست داریم که متاسفانه به دلیل ضیق وقت نمی‌توانیم از تمام آن‌ها استفاده کنیم.

رضا مهدوی در بخش های دیگر از این گفت‌وگو به بخش‌های مختلف جشنواره موسیقی فجر پرداخته است. حضور ویژه بانوان در موسیقی، سند ملی موسیقی و بخش بین‌الملل از جمله مواردی است که مهدوی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا