از «تقلید صدا» تا بازی در «خجالت نکش۲»/ سعی می‌کنم به سمت لودگی نروم

بازیگر فیلم کمدی «خجالت نکش ۲» گفت: تقلید صدا و بازیگری در رزومه کاری من کاملا تفکیک شده است، به تدریج فهمیدم می‌شود تقلید صدا کرد ولی لوس و لوده نبود. الان هم سعی می‌کنم به سمت لودگی و توهین نروم.

مازیار مهرگان هنرمندی که کارش را با تئاتر آغاز کرد، با تقلید صدا در شبکه «نسیم» به شهرت رسید و این روزها در فصل دوم فیلم خجالت نکش بازی می‌کند گفت: افتخار داشتم که در کنار آقایان رضا مقصودی و امیر پروین حسینی به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده باشم. از گروه قبلی «خجالت نکش» احمد مهرانفر، شبنم مقدمی و میثاق جمشیدی در فصل دوم حضور دارند. من به عنوان کوچکترین عضو در کنار مجموعه هستم و بهرنگ علوی، بهاره کیان افشار، اورانوس قوامی هم به فصل دوم اضافه شده‌اند.

وی با اعلام این خبر که قرار است یک سریال هشت قسمتی از «خجالت نکش» برای شبکه نمایش خانگی بیرون بیاید اظهار داشت: این نوید را می دهم که یک فیلم پرمخاطب را شاهد باشیم. آقای مقصودی فیلمنامه لیلی با من است را نوشته است و در کمدی جزو سه چهار نفر اول است. به نظر من استقبال مردم از فصل دوم در مقایسه با فصل اول بیشتر خواهد شد.

مهرگان درباره نقش خودش در این فیلم گفت: فعلا نمی‌توانم توضیحی بدهم. شخصیتی که بازی کردم، نقش بامزه ای شده است. این نقش با چیزی که مردم از من می شناسند کاملا متفاوت است. از گروه درجه یک فیلم خجالت نکش۲ تشکر می‌کنم و خیلی خوشحالم که در جمع این عزیزان راه پیدا کردم.

از «تقلید صدا» تا بازی در «خجالت نکش۲»/ سعی می‌کنم به سمت لودگی نروم
 مازیار مهرگان، بازیگر

وی با یادآوری این‌که ۱۵ سال تجربه بازی در تئاتر را دارد تاکید کرد: با این اتفاقاتی که در یک سال اخیر افتاد خدا را شکر مخاطبان با من آشنا شدند. من از مردم ممنون هستم که این قدر به من انرژی می‌دهند.

مهرگان افزود: بین تقلید صدا و بازیگری یک دیواری وجود دارد. پرونده تقلید صدا کاملا جداست. من در نمایش‌هایی که بازی کرده‌ام کاملا جدی هستم. تقلید صدا و بازیگری در رزومه کاری من کاملا تفکیک شده است.

با این اتفاقاتی که در یک سال اخیر افتاد خدا را شکر مخاطبان با من آشنا شدند. من از مردم ممنون هستم که این قدر به من انرژی می‌دهند

این بازیگر درباره همکاری‌اش با شبکه نسیم اظهار داشت: در این رابطه لازم می‌دانم اسم یزدان فتوحی را بیاورم که نسبت به بنده لطف داشت. من زمانی فیلمبردار بودم و با یزدان در حین فیلمبرداری آشنا شدم. چند نمونه تقلید صدا را برای یزدان انجام دادم و خودم را معرفی کردم. بعد از دو سه سال قسمت شد که یزدان فتوحی سریال جورچین را بسازد و من در آن بازی کنم.

وی با اشاره به این نکته که تقلید صدا را از کودکی انجام می‌دهد گفت: دوست نداشتم در حد وسیع و عمومی این کار را بکنم. در جمع‌های خانوادگی این کار را انجام دادم. فکر می‌کردم تقلید صدا به بازیگری من لطمه بزند. چون فضای من جدی بود. به تدریج فهمیدم می شود تقلید صدا کرد ولی لوس و لوده نبود. الان هم سعی می‌کنم به سمت لودگی و توهین نروم.

تقلید صدا خودش یک نمایش است

مهرگان افزود: معتقدم تقلید صدا را می‌توانی جزو هنرهای نمایشی صحنه ای ببینی. چون در حین تقلید صدا باید زبان بدن آن فرد را هم اجرا کنی. پس تقلید صدا خودش یک نمایش است و می تواند زیر مجموعه استندآپ کمدی باشد. همکارانم می گویند تو فقط تقلید صدا نمی کنی. کل شمایل آن آدم را با ریزه کاری‌هایش اجرا می‌کنی.

وی با بیان این که مخاطب همیشه از تقلید صدا استقبال می کند گفت: اساتید زیادی مثل منوچهر نوذری و مهران مدیری از قدیم این کار را انجام می‌دادند.

از «تقلید صدا» تا بازی در «خجالت نکش۲»/ سعی می‌کنم به سمت لودگی نروم

فرزاد حسنی گفت ادامه بده

مهرگان در پاسخ به این سوال که آیا بازیگران و فوتبالیست‌ها نسبت به تقلید صدای او واکنش داشته‌اند گفت: دورادور چیزهایی شنیدم که نمی‌دانم صحت دارد یا نه. جسارت نکردم که بروم نظرشان را بپرسم. یکی از افرادی که خیلی به من لطف داشت فرزاد حسنی بود. او به دیدن نمایش جریان در سالن اصلی تئاتر شهر آمد و بازی من را دید. پس از نمایش خیلی گرم برخورد کرد و گفت به کار تقیلد صدا ادامه بده. در واقع رفاقت خوبی بین مان شکل گرفت.

مازیار مهرگان از سال ۱۳۸۹ بازیگری را آغاز کرده و در نمایش‌های نوعی عدالت، راه شیری، صبر زرد، تهی سران، پزشک نازنین، تخلیه، جریان، سندروم استکهلم و … به عنوان بازیگر حضور داشته و اتود آزاد را کارگردانی کرده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا