تهیه‌کننده «مسافری از گانورا»: نمی‌خواهم عنوان کنم که کنترل اکران دست عده‌ای خاص است!

سیدمحمدحسین علمدار تهیه کننده انیمیشن «مسافری از گانورا» همزمان با اکران این اثر گفت: من اولین بار پیچیدگی واقعی را در حوزه اکران دیدم. پیش از این از دور می شنیدیم و ندیده بودیم روند و مناسبات اکران از تولید پیچیده تر است. اکران واقعا خیلی دشوار است. 

علمدار در خصوص اینکه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر سینما و معضل کمبود سرمایه گذار چگونه سرمایه تولید این اثر را تأمین کردید اظهار داشت: در برهه ای که قرار بود ما این اثر را بسازیم اقتصاد انیمیشن مانند امروز نبود که فیلم های موفق تولید شده اند و اقبال سرمایه گذاران بیشتر از آن روزگار است. انیمیشن در آن روزگار یعنی سال ۱۳۹۶ مانند میوه دربسته بود و معلوم نبود نتیجه اش چه می شود.

وی درهمین راستا ادامه‌داد: تولید انیمیشن بسیار زمان بر و خواب سرمایه زیاد باعث می شود که تهیه کننده معمولی سخت این کار را انجام دهد. من در آن زمان موفق نشدم سرمایه ای برای تولید این انیمیشن جذب کنم اما رویداد رویازی که با مشارکت معاونت فناوری ریاست جمهوری و حوزه هنری برگزار شد به کمک ما آمد. در آن رویداد که پیچینگ انیمیشن بود ما در کنفرانس صحبت می کردیم و سرمایه گذاران بالقوه را که در آن کنفرانس حضور داشتند از طرح های مورد نظرشان حمایت می کردند.

این تهیه کننده متذکر شد: طرح ما موفق شد که نظر دو صندوق را جذب کند و تفاهم اولیه حاصل شد و حوزه هنری هم وارد کار شد و چون خود حوزه برگزارکننده این رویداد بود برای ریل گذاری وسط میدان آمد و معامله را جوش داد و ما جلو رفتیم. صندوق سپهر و فناوری دانشگاه تهران سرمایه گذار ما بودند و حوزه هنری ناظر و کنترل کیفیت و تبلیغات اثر را بر عهده داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از وضعیت اکران رضایت دارید یا خیر و پیش بینی تان از میزان استقبال از اثر با توجه به وضعیت آلودگی‌هوا، تعطیلی مدارس و… چیست گفت: من اولین بار پیچیدگی واقعی را در حوزه اکران دیدم. پیش از این از دور می شنیدیم و ندیده بودیم روند و مناسبات اکران از تولید پیچیده تر است. اکران واقعا خیلی دشوار است.

علمدار تصریح کرد: من نمی خواهم به این سمت بروم و عنوان کنم که کنترل اکران دست عده ای خاص است. ما از بازار و عرضه و تقاضا حرف می زنیم. آن فیلمی که قابل عرضه است باید مخاطب را جذب کند. پیچیدگی روی نوع تبلیغات است و قدرت پخش بسیار مهم است. پخش کننده ها باید شبکه سازی داشته باشند تا فیلم را موفق کنند. در این ماجرا شاید برخی شانس نداشته باشند اما من شانس داشتم و بهمن سبز که یک پخش قوی است و کمپین تبلیغاتی حرفه ای دارد پشت سر ما بود.

علمدار افزود: من تلاش کردم کمک کنم به صنعت انیمیشن. هر فیلمی که روی پرده یا پلتفرم می آید کل صنعت انیمیشن سازی سود برده و راه راحت تر می شود. خوشبختانه رویازی که همچنان سر جایش است و هر کس می داند طرح خوبی دارد می تواند از طریق آن برای تولید اثرش اقدام کند.

وی سپس با بیان اینکه ما یک تارگت داریم. یک مخاطب داریم و یک سیبل اظهار داشت: سیبل ما کودک و نوجوان بوده اما مخاطب خانواده را هم مدنظر قرار دادیم چرا که بچه ها با خانواده های شان به سینما می آیند. ما انتظار داریم خانواده خسته نشود و بتواند استفاده کند. من در جشنواره کودک در سالن ها حضور داشتم و بازخوردهای خوبی گرفتم. به خصوص از پسر بچه ها بازخوردهای عالی گرفتم. در اکران سراسری هنوز فرصت نکردم با مخاطبان معاشرت کنم و البته می‌دانم تشریک مساعی با بینندگان بسیار مهم است.

علمدار افزود: من با تیم تبلیغات صحبت کردم. ما انتظاری که از سانس ها داشتیم که هنوز به آن سقف نرسیدیم. آن ها معتقدند جا دارد که سانس بیشتری به این اثر اختصاص داده شود. امیدوارم برنامه آموزش و پرورش درست شود و دانش آموزان به صورت اردوی سینمایی بیایند و این انیمیشن را ببینند.

منبع: سینماپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا