کدام فیلم‌ها برای جایزه بهترین فیلم اسکار رقابت می‌کنند؟

برای واجد شرایط بودن در شاخه‌های عمومی جوایز اسکار، فیلم‌ها (با مدت زمان نمایش بیش از ۴۰ دقیقه) باید در یک سالن تجاری در حداقل یکی از مناطق شهر‌های لس آنجلس، نیویورک، منطقه خلیج سانفرانسیسکو، شیکاگو ایالت ایلینویز، میامی فلوریدا و آتلانتا در ایالت جورجیا، بین ۱ ژانویه ۲۰۲۳ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ حداقل یک دوره هفت روزه متوالی) اکران شده باشند.

برای واجد شرایط بودن برای شاخه بهترین فیلم نیز فیلم‌ها باید واجد شرایط ورود عمومی باشند و حداقل دو استاندارد از چهار استاندارد مورد نیاز را، علاوه بر مولفه اکران رعایت کند.

پیش از این فهرست نامزد‌های اولیه جوایز اسکار در چند شاخه از جمله بهترین فیلم بین‌المللی اعلام شده و در این شاخه ۱۵ فیلم شامل «آمریکاتسی» از ارمنستان، «راهب و اسلحه» از بوتان، «سرزمین‌موعود» از دانمارک، «برگ‌های افتاده» از فنلاند، «طعم چیزها» از فرانسه، «اتاق معلمان» از آلمان، «سرزمین خدا» از ایسلند، «من کاپیتان» از ایتالیا، «روز‌های کامل» از ژاپن، «توتم» از مکزیک، «مادر همه دروغ ها» از مراکش، «انجمن برف» از اسپانیا، «چهار دختر» از تونس، «۲۰ روز در ماریوپل» از اوکراین و «منطقه مورد علاقه» از انگلستان، شانس راهیابی به جمع نامزد‌های نهایی را دارند.

در شاخه بهترین مستند بلند نیز آکادمی «سمفونی آمریکایی»، «آپولونیا، آپولونیا»، «ورای آرمان شهر»، «بابی واین: رییس جمهور مردم»، «ارواح بی طاقت، شهر سیاه و افسانه کاوبوی نیمه شب»، «خاطره ابدی»، «چهار دختر»، «رفتن به مریخ: برنامه نیکی جیووانی»، «در پنجره عقبی»، «مهر خورده از ابتدا»، «همچنان: فیلمی از مایکل جی فاکس»، «صدای آرام کم»، «۳۲ صدا»، «کشتن ببر» و «۲۰ روز در ماریوپل» به جمع نامزد‌های اولیه راه یافته‌اند.

رای گیری برای انتخاب نامزد‌های نهایی جوایز اسکار از ۱۱ ژانویه آغاز می‌شود و ۱۶ ژانویه به پایان می‌رسد و نامزد‌های نهایی جوایز اسکار ۲۰۲۴ در ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) اعلام می‌شوند. مراسم نود و ششمین دوره جوایز اسکار در ۱۰ مارس (بامداد ۲۱ اسفند) در سالن دالبی برگزار می‌شود و به طور زنده از شبکه ABC پخش می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا