ویژه برنامه استعدادیابی نوجوانان در تلویزیون چه زمانی آغاز می‌شود؟

به گفته علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما، مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» برای فصل جدید خود بزرگترین استعدادیابی کودک و نوجوان با هدف کشف افراد مستعد در حوزه هنر و رسانه را برگزار می‌کند.

مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» که در فصل اول از بین ۷۰۰۰ نفر ۲۰۰ نفر را انتخاب کرد و آموزش داد حالا انتخاب بازیگر فصل جدید خود را آغاز می‌کند.

از بین ارسالی‌ها بهترین‌ها انتخاب شده و پس از آموزش دیدن به عنوان بازیگر در سریال یکی بود یکی نبود شبکه آموزش سیما ایفای نقش می‌کنند. فصل دوم سریال تلویزیونی پر مخاطب «یکی بود یکی نبود» به منظور کشف و پرورش استعداد کودکان بر اساس قصه‌های کهن ایرانی به تهیه کنندگی شهرام قدیری در گروه تامین برنامه شبکه آموزش سیما در حال تولید است.

هر کسی را بهر کاری ساختند!

علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش در خصوص ضرورت تولید برنامه‌ای برای استعدادیابی در دوران کودکی و نوجوانی به خبرنگار فارس گفت: هر کسی را بهر کاری ساختند یعنی استعدادسنجی در وهله اول و هدایت تحصیلی در وهله دوم حائز اهمیت است. در کشور ما هرساله حدود 700 هزار دختر و پسر معصوم کنکور تجربی می‌دهند. به چه امیدی؟ به امید قبول شدن در پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی.

مدیر شبکه آموزش ادامه داد: در مجموع دانشگاه‌های پزشکی نهایتا 7 هزار نفر پذیرفته می‌شوند و به عبارتی از میان هر 100 نفر، یک نفر از داوطلبان برنده می‌شود و 99 بازنده‌اند. با این حساب آنچه برای دانش‌آموزان ایرانی لازم‌تر از آنچه در دانشگاه می‌آموزند و اغلب تا پایان عمر به دردشان نمی‌خورد، یادگیری مهارت‌های نرم و سخت است. مثل اینکه بچه‌ها تفکر خلاق داشته باشند، اینکه فرزندانمان مهارت تفکر نقاد، فن بیان و دانش کسب و کار داشته باشند.

استعدادیابی کودکان و نوجوانان در حوزه‌ هنر و رسانه

او در رابطه با جزئیات تولید فصل جدید این برنامه نیز خاطر نشان کرد: هدف مجموعه نمایشی «یکی بود یکی نبود» استعدایابی کودکان و نوجوانان برای حوزه‌های هنر و رسانه است. در شبکه آموزش به گونه‌ای بزرگترین استعدادیابی در حوزه‌هایی مثل بازیگری، فن بیان، دانش کسب و کار و… و از همه معلمان محترم و پدرها و مادران عزیز دعوت می‌کنم تا اگر فرزندی در خانه شان و یا دانش آموزی در مدرسه محل کارشان دارند که به این حوزه‌ها علاقه مند هست، حتما از فرصت برنامه «یکی بود یکی نبود» استفاده کنند.

روایت قصه‌های ایرانی در قالب نمایش

همچنین «شهرام قدیری» تهیه کننده و کارگردان مجموعه سریالی «یکی بود یکی نبود» پیشتر در خصوص تولید این مجموعه گفته بود: طی مطالعات فراوانی که اخیرا انجام شده بسیاری از ایرانی‌هایی که خارج از کشور زندگی می‌کنند فرزندانشان بیش از زبان فارسی، زبان‌های دیگر را مسلط هستند علاوه بر آن در کشور خودمان نیز آن طور که باید و شاید در خصوص قصه‌های ایرانی فعالیت چندانی صورت نمی‌گیرد، بحث زبان فارسی و ادبیات کهن ایرانی بطور کل فراموش شده و از این رو تصمیم گرفتیم قصه‌های ایرانی را در قالب نمایشی روایت کنیم. آثار برگزیده از منابعی نظیر کلیله دمنه، منطق الطیر، مثنوی معنوی، دیوان پروین اعتصامی، جوامع الحکایات و دیگر آثار ادبیات کهن خواهد بود.

تهیه کننده «یکی بود یکی نبود» در خصوص جریان استعدادیابی نیز گفت: طراحی لباس و صحنه‌ها به صورت المان خواهد بود، اما برگرفته از معماری و طراحی پوشاک اصیل ایرانی است و تاکنون بیش از ۱۵۰ دست لباس برای بازیگران این سریال طراحی و دوخته شده که آرشیو ارزشمندی خواهد بود. ما در حدود چهار ماه، تقریبا شش هزار کودک را در تهران و سایر شهر‌ها استعدادیابی کردیم و از این میان ۲۰ استعداد درخشان را کشف کرده و به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تهیه کننده و کارگردان و مدیر هنری این سریال شهرام قدیری و مدیر تولید، مجری طرح و مشاور تهیه سحر حاتمی است. پیش از این نیز این گروه، سریال راز یک پرونده در شبکه اول سیما، مجموعه تلویزیونی نقطه طلایی، پروژه سینمایی عملیات الفا، شیخ مدرس و بسیاری دیگر از فیلم‌ها و سریال‌ها را تهیه کرده‌اند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا