خانه دائمی جشنواره‌های هنری کجاست؟

سال‌هاست ساخت مکانی دائمی برای جشنواره‌های فجر مورد مطالبه هنرمندان است، خانه‌ای که وزیر ارشاد خبر کلنگ‌زنی آن را در سال جاری اعلام کرد و حالا به‌ نظر می‌رسد بالاخره مکانی مناسب برای این ساختمان پیدا شده است.

جشنواره‌های فجر به‌عنوان مهم‌ترین دورهمی‌های هنری کشور امسال در تئاتر و سینما چهل‌ودومین دوره برگزاری خود را پیش رو دارند، اما هنوز گلایه هنرمندان شامل صدا و تصویر نامناسب،‌ نبود امکانات مدرن، دور بودن سالن‌هایی که تا کنون خانه جشنواره‌ها بودند از مرکز شهر و مشکلات ترافیکی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی از ساخت بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ‌ـ هنری کشور در قلب شهر تهران خبر داد و رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی نیز در رابطه با آن به خبرنگار فارس گفت که « چند نقطه از شهر تهران به‌عنوان کاندید این طرح مطرح شده‌اند که مهم‌ترین آن در بلوار کشاورز و روبه‌روی پارک لاله است اما گزینه‌های دیگری هم وجود دارد.»

به گفته کارشناسان ترافیکی « مجموعه مرکز شهر تهران خود به اندازه مراجعین چندین مجموعه فرهنگی ترافیک دارند.»

پیش از این نیز مکان‌های مختلفی برای خانه جشنواره‌ها کاندید شده بودند،‌ در حالی که این فضا باید تمامی جشنواره‌های هنری را پوشش دهد، سینما فرهنگ به‌عنوان یکی از کاندیداهای این فضا انتخاب شده بود.

به گفته رئیس سازمان سینمایی بلوار کشاورز و مکانی که برای احداث خانه جشنواره‌ها در نظر گرفته شده به این دلیل که فضایی فرهنگی به حساب آمده و اطراف آن کتاب‌خانه‌ها‌، انتشارات‌ها و فرهنگستان هنر قرار دارد به عنوان کاندیدای اصلی به حساب می‌آید.

محل دائمی برای خانه جشنواره‌های کشور باید به اندازه یک مجموعه سینمایی،‌ یک مجموعه گالری هنرهای تجسمی و یک مجموعه برای کنسرت موسیقی است فضا داشته باشد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا