نمایش محرمانه تصاویر ممیزی شده آثار نمایش خانگی

سعید مقیسه خبر داد:

بخش‌های ممیزی شده مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی در نمایشگاه «رصتا» به صورت محرمانه نمایش داده می‌شود.

دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۱۰ تا ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا می‌شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) ضمن اعلام این خبر که امسال نیز همچون سال‌های گذشته بخش‌های سانسور شده نمایش داده می‌شود اظهار داشت: برای این منظور یک غرفه وی‌آی‌پی در نظر گرفته‌ایم و فقط مسئولان مربوطه می‌توانند در این غرفه حاضر شوند. در واقع تماشای بخش‌های سانسور شده برای عموم بازدیدکنندگان نیست.

سعید مقیسهدر پاسخ به این سوال که آیا خبرنگاران می‌توانند تماشاگر این تصاویر باشند گفت: خیر. هدف خبرنگاران انتشار عمومی است. اما آن فیلم ها قرار نیست انتشار عمومی داشته باشد.

وی با اشاره به این که حجم موارد سانسورشده نسبت به سال قبل کمتر است اظهار داشت: امسال خود سکوها بیشتر موارد محتوای سالم را رعایت کردند.

بنابر این گزارش سال گذشته نیز بخش‌های سانسور شده نمایش خانگی که با ارزش‌های ایرانی و اسلامی یا منافع ملی در تضاد بودند در نمایشگاه نمایش داده شدند.

به گفته مقیسه هدف از نمایش این تصاویر، یادآوری این نکته است که غرض‌ورزی یا افراط یا جلوگیری از فعالیت سکوها صورت نگرفته و با ممیزی ساترا جذابیت محتوا کم نشده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا