«قدم زنی» لاورنس با استفن کینگ

داستان نول پرخواننده ترسناک و پررمزوراز «قدم زنی طولانی» استفن کینگ بالاخره تبدیل به فیلمی سینمایی می‌شود.

 

برای کارگردانی این فیلم فرانسیس لاورنس سازنده «بازی‌های گرسنگی» انتخاب شده است. در طول ماه‌های گذشته رقابت شدیدی بین تعدادی از کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی و پلتفرم‌های استریم برای کسب امتیاز برگردان سینمایی این اثر به راه افتاده بود.

در بین این تهیه‌کنندگان، بالاخره این کمپانی برادران وارنر بود که توانست امتیاز ساخت فیلمی سینمایی براساس داستان «قدم زنی طولانی» را به دست بیاورد.

نول جنجالی و موفق کینگ سال ۱۹۷۹ روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت و در این سالها، این نویسنده سرشناس حاضر به فروش امتیاز تصویری آن نشده بود. داستان و حال و هوای «قدم زنی طولانی» کمی متفاوت از نوشته‌های دیگر این نویسنده معروف نول‌های دلهره آور و ترسناک معمایی است. ری گارتی کاراکتر اصلی داستان نوجوانی ۱۶ ساله است که برخلاف میل و آرزوی مادرش، قصد شرکت در مسابقه سالانه‌ای را دارد که با نام «قدم زنی طولانی» شناخته می‌شود. هزار نوجوان در این مسابقه عجیب و غریب حضور دارند و آنها باید یک مسافت چهار مایلی را بدون هیچ توقفی طی کنند تا به خط پایان برسند. جایزه بزرگ این مسابقه هم این است که فرد برنده می‌تواند هر آنچه را که برای آینده‌اش می‌خواهد به دست بیاورد. اما برنده شدن در این مسابقه چندان ساده و راحت نیست و محدودیت‌های سفت و سختی برای افراد شرکت کننده وجود دارد. ری گارتی برای کنار زدن ۹۹۹ رقیب خود باید از موانعی بگذرد که بسیار سخت و دشوار و تا حدی ناممکن هستند.

نخست این که در این مسابقه چیزی به نام خط پایان وجود ندارد و برنده مسابقه کسی خواهد بود که بتواند بقیه رقبا را از پا بیندازد و خودش تنها کسی باشد که در مسیر مسابقه توانسته سرپا بماند. در طول مسیر هم هیچ کمکی از هر نظر به شرکت‌کنندگان ارائه نخواهد شد. این در شرایطی است که سرعت قدم زنی شرکت‌کنندگان نباید از حد و اندازه مشخصی پائین‌تر بیاید. با سه اخطار در این رابطه، فرد شرکت‌کننده از دور مسابقات حذف می‌شود.

قبل از لاورنس، فیلمسازانی چون جرج آ رومرو، فرانک دارابونت و آندره آوردال برای کارگردانی نسخه سینمایی «قدم زنی طولانی» تلاش‌هایی کرده بودند. ظاهرا علت انتخاب فرانسیس برای کارگردانی فیلم، آشنایی او با دنیای هیجان‌انگیز و اکشن نوجوان بوده است.

از این فیلمساز هم اکنون «بازی های گرسنگی: پرندگان آوازخوان و مارها» روی پرده سینماهای جهان است که داستانش پیش درآمدی بر داستان فرانچایز بازی‌های گرسنگی است.

منبع: صبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا