مجری فصل دوم برنامه «محفل» چه کسی خواهد بود؟

سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی، تهیه‌کننده برنامه «محفل» درباره آخرین جزئیات از ساخت فصل دوم این مجموعه گفت: بنایمان بر این است که ترکیب داوران فصل قبل با تاییدیه‌های تلویزیون و شورای عالی قرآن پابرجا باشد. به دنبال حضور یک داور مصری هم هستیم.

هاشمی گلپایگانی در پاسخ به این سوال که اجرای «محفل» را همچنان آقای رسالت بوذری به عهده دارد؟ گفت: با ایشان صحبت‌های اولیه انجام شده، اما هنوز قرارداد نهایی نکردیم. به احتمال زیاد در خدمت آقای بوذری هستیم. فصل دوم مجموعه هم همچنان ۳۰ قسمت است، که ان‌شاء‌الله از اولین روز ماه رمضان روانه آنتن می‌شود.

تهیه‌کننده «محفل» درباره تاثیر حضور قرآن در زندگی مردم برخلاف باور نادرستی که عده‌ای تصور می‌کنند پخش تلاوت قرآن محدود به مجالس ختم است، توضیح داد: بعد از برنامه دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی به ما آمار دادند تا دو و سه برابر مراجعه به موسسات و کلاس‌های قرآنی افزایش یافته است. الحمدالله هدف ما به شکل مطلوب به سرانجام رسیده است. در جلسه‌ای هم که در معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، این آمار را تایید کردند.

وی در پاسخ به این سوال که عوامل برنامه گفته بودند ۷۰ درصد جست‌وجو‌های قرآنی در یوتیوب به «محفل» اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در اوج پخش برنامه ۷۰ درصد جست‌وجو‌ها درباره «محفل» بود، که ناشی از اثرات بین‌المللی عجیب و غریب است. حتی آقای حسنین الحلو، کارشناس برنامه گفته بود اگرچه من سال‌ها مجری برنامه عراق بودم، ولی «محفل» تا ۲۰۰ برابر در آن کشور دیده شده بود. برعکس کشور سوریه بیشتر درگیر انشاد هست. از طرفی، برنامه در کشور مصر بازدید‌های خوبی داشته و بعضی از کلیپ‌هایمان تا چهار میلیون در آن کشور مشاهده شده بود.

هاشمی گلپایگانی در پاسخ به این پرسش که میانه خودتان با قرآن به چگونه است؟ گفت: خادمی قرآن توفیق خوبی است. قرآن دریاست و هرچه بتوان از این دریا استفاده کرد و در خدمتش بود، ارزشمند است. سعی می‌کنیم به اندازه خودمان در خدمت قرآن باشیم؛ هرچند که کم است.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از «محفل» به عنوان برند ماه رمضان یاد کرد؟ توضیح داد: ان‌شاء‌الله. به هر حال ماه رمضان ماه قرآن است. امیدوارم با استقبالی که مخاطبان نشان دادند، جای برنامه در ماه رمضان ثابت باشد. ما تقریباً ۲۰۰۰ سوژه را بررسی کردیم و تقریباً ۱۲۰ سوژه را انتخاب کردیم، که حدود ۳۰ سوژه از کشور‌هایی مانند عراق، سوریه، افغانستان، مراکش، روسیه و … هستند. امسال دکورمان بزرگتر است و حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تماشاگر داریم.

وی درباره برنامه‌هایی که حضورشان را به حضور تماشاگر گره خورده، خاطرنشان کرد: حضور تماشاگران محفل قرآنی را پر شورتر می‌کند. یعنی مهمانان و سوژه‌هایمان از حضور تماشاگر‌ها انرژی می‌گرفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا